F1.sk F1.sk

Ocon: Rok bez Formuly 1 bol najťažším obdobím v mojej kariére
zdroj: Renault F1 Team twitter

Ocon: Rok bez Formuly 1 bol najťažším obdobím v mojej kariére

Esteban Ocon tvrdí, že jeho ročná neprítomnosť vo Formule 1 bola „jedným z najťažších období,“ ktorým prešiel počas celej svojej kariéry.

Ocon prišiel na konci roka 2018 o svoju sedačku v Racing Pointe, nakoľko tento tím kúpil Lawrence Stroll a dosadil tam svojho syna Lanca. Absolvoval určité jednania s Renaultom, no tie nedopadli úspešne. Neostávalo mu už žiadne voľné miesto, takže sa pre sezónu 2019 stal rezervným a vývojovým pilotom Mercedesu. Po ročnej pauze od aktívneho pretekania sa v tejto sezóne vrátil do kráľovnej motoršportu v monoposte Renaultu, kde nahradil Nica Hülkenberga. Jeho tímovým kolegom bude Daniel Ricciardo.

„Moje emócie sú v porovnaní s rokom 2019 veľmi odlišné. Bolo to pravdepodobne jedno z najťažších období, aké som kedy zažil. Bol som na vedľajšej koľaji, len som sledoval ako sa jazdci naháňajú na trati, ako pracuje tím, ale ja v podstate nerobím nič. Nevedel som, kedy budem opäť sedieť v monoposte. Najbližšie testy mali byť asi o päť mesiacov a boli zrušené, takže to boli veľmi ťažké momenty. Teraz je však čas otočiť stranu, veľmi sa teším na budúcnosť,“ zhodnotil pilot Renaultu.

Zatiaľ čo začiatok sezóny 2020 bol posunutý kvôli prepuknutiu koronavírusu, Ocon dúfa, že keď ročník začne, Renault sa predstaví v dobrom svetle. „Dúfajme, že prekvapíme tým správnym spôsobom. Urobili sme krok dopredu, ale veríme, že sme urobili viac ako ostatní. To je náš cieľ.“

„Vždy existujú nejaké malé veci, ktoré dávame na auto, aby sme ho vylepšovali. V priebehu roka je cieľom sústrediť sa na nasledujúce preteky a zlepšovať výkon auta. Poznáme smer, ktorým by sme mali ísť, takže teraz je všetko už len na nás,“ povedal Ocon.

Na otázku, či má nový monopost RS20 nejakú konkrétnu slabinu, odpovedal: „Vždy sa nájdu mále nedostatky. Nie je to len prítlak, existuje veľa ďalších vecí, s ktorými sa môžeme pohrať v oblasti motora a aj po mechanickej stránke auta je na čom pracovať. Optimalizácia všetkých nástrojov a súčiastok je veľmi dôležitá, najmä keď je stred poľa taký vyrovnaný. Všetky aspekty nášho vozidla budeme musieť doladiť,“ dodal Francúz.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Renault

Pozri viac

Magazín

Pozri viac