F1.sk F1.sk

Verstappen: S V8 by to v Zandvoorte bola väčšia zábava
zdroj: Aston Martin Red Bull Racing

Verstappen: S V8 by to v Zandvoorte bola väčšia zábava

Práce na okruhu v Zandvoorte skončili koncom februára. Prímorský okruh prešiel niekoľkými úpravami, aby sa lepšie prispôsobil potrebám súčasných monopostov a zvýšil šance na predbiehanie.

Najdôležitejšie zmeny prebehli v tretej a záverečnej zákrute, ktoré sú teraz klopené. V „trojke“ si jazdci budú môcť vybrať hneď z niekoľkých jazdeckých stôp. Záverečné klopenie má za účel pomôcť monopostom vyvinúť vyššiu rýchlosť, a tým posilniť šance na predbiehanie pred brzdením do prvej zákruty.

„Myslím, že tretia a posledná zákruta vyzerajú celkom pôsobivo. Keď tam prechádzate, je to pekný pocit,“ povedal Verstappen, ktorého cituje Motorsport.com. Ten si zrekonštruovaný okruh vyskúšal pred niekoľkými dňami v starej RB8 z roku 2012.

„Pri renovácii odviedli naozaj dobrú prácu. Zajazdiť si tam so starou V8 bola naozaj zábava, takže si myslím, že s týmito starými autami by to bolo ešte lepšie.“

Zandvoort sa na pohľad vymyká modernej koncepcii dizajnovania okruhov. Je to veľmi úzka, kľukatá a technická trať, ktorá neponúka príliš veľa príležitostí na predbiehanie. Predstavuje úplný opak toho, čo architekti vytvorili v uliciach vietnamského hlavného mesta Hanoj. Tento ázijský okruh ponúka až tri rovinky, ktorých dĺžka presahuje 600 metrov (tá najdlhšia má dokonca 1500 metrov) a na konci každej z nich budú musieť piloti brzdiť pod hranicu 100 kilometrov za hodinu.

Podľa Maxa je však dobré, že si Zandvoort ponechal duch okruhu starej školy, ktorý potrestá každú jazdeckú chybu.

„Rovnaké to je napríklad na tratiach v Monaku alebo v Suzuku, ktoré taktiež nie sú veľmi široké. Podľa mňa to nie je žiadny problém, vlastne musím povedať, že mne sa to páči. Určite je to lepšie, než mať všade naokolo asfalt,“ hovorí Verstappen.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Zandvoort

Pozri viac

Magazín

Pozri viac