F1.sk F1.sk

Horner hovorí, že klonovanie dizajnov môže byť dobré. Seidl vyzýva na prísnu kontrolu
zdroj: Red Bull Content Pool

Horner hovorí, že klonovanie dizajnov môže byť dobré. Seidl vyzýva na prísnu kontrolu

Šéf populárneho tímu Red Bull, Christian Horner, bráni jednotlivé tímy, ktoré vo Formule 1 používajú akési klonovanie dizajnov. Myslí si, že zlepšujú samotný šport. K situácii sa vyjadril aj Andreas Seidl.

Tím Racing Point tento týždeň vyvolal kontroverziu, keď bolo odhalené, že nový monopost RP20 bol pomerne silne inšpirovaný dizajnom minuloročného majstrovského Mercedesu. 

Zatiaľ čo niektoré tímy nie sú šťastné zo vzájomného kopírovania, Christian Horner, šéf tímu Red Bull, si myslí, že všetko, čo pomáha menším tímom byť konkurencieschopnejší, je bonus.

„Myslím si, že spolupráca má zmysel,“ povedal Horner podľa portálu motorsport.com. „Ako inak si tímy ako AlphaTauri a Racing Point, Haas, dokonca aj Sauber (dnes Alfa Romeo) môžu zabezpečiť podvozky a prevodovky. Ak by si ich nemohli kúpiť? Celý výskum a vývoj, ktorý by museli podstúpiť, bude veľkým zaťažením pre ich zdroje.“

„Niektoré tímy samozrejme vyzerajú, akoby šli vo svojom tzv. klonovaní ešte ďalej ako ostatní, ale pokiaľ to bude v súlade s pravidlami, nemám s tým problém.“ - pokračuje šéf tímu Red Bull Christian Horner.

„Pre Liberty to vytvára konkurencieschopnejšiu sieť. Pre tímy to robí cenovo dostupnejšiu Formulu 1. Samozrejme, nechcete aby 10 áut vyzeralo rovnako, ale myslím si, že v rámci monopostu sú prenosné prvky ako napríklad odpruženie a prevodovky, ktoré dávajú zmysel,“ hovorí Horner.

K situácii sa vyjadril aj Andreas Seidl, šéf tímu McLaren. Ten vyzval na prísnu kontrolu tímovej spolupráce s cieľom skontrolovať dodržiavanie pravidiel.

"Aby som bol úprimný, myslím si, že pravidlá sú celkom jasné, čo je povolené a čo nie je povolené a samozrejme, že je dôležité, aby sa tieto pravidlá dodržiavali už teraz v roku 2020," hovorí Andreas Seidl.

„Každý tím má obmedzenia v tom, čo máte dovolené robiť napríklad z hľadiska hodín v aerodynamickom tunely. Domnievam sa, že už teraz je to riadne strážené, napríklad ani jeden tím nerobí prácu, ktorá sa potom plynulo presunie do iného tímu, pretože by to zjavne nebolo v súlade s predpismi.“ - uzavrel svoj pohľad Seidl.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Magazín

Pozri viac