F1.sk F1.sk

FIA hovorí, že nie je miesto pre žiadne ďalšie otázky o bezpečnosti použitia technológie DAS
zdroj: Mercedes

FIA hovorí, že nie je miesto pre žiadne ďalšie otázky o bezpečnosti použitia technológie DAS

FIA vydáva v rámci svojho oficiálneho vyjadrenia aj odpoveď na otázku ohľadom novej technológie Mercedesu. Podľa organizácie tu nie je miesto pre žiadne ďalšie otázky ohľadom bezpečnosti technológie DAS.

FIA uviedla, že je úplne spokojná s tým, že nový systém DAS od spoločnosti Mercedes je bezpečný a to aj napriek neobvyklému pohybu volantu. Mercedes prišiel s inovatívnym riešením, ako zmeniť uhol sklonu predných kolies. Používa šikovný dizajn, vďaka ktorému vodiči tlačia a ťahajú za volant.

Aj keď tieto pohyby vyvolali niektoré pochybnosti ohľadom bezpečnosti, riadiaci orgán automobilových pretekov vyhlásil, že je úplne spokojný a za tým, čo robí Mercedes, neexistujú žiadne riziká.

Na otázku webu Motorsport.com, či by mohli existovať obavy, aké nakoniec viedli k zákazu použitia technológie "F-duct" riaditeľ závodu F1 Michael Masi povedal, že FIA ​​by nikdy nedovolila v obehu technológiu, ktorá by sa považovala za nebezpečnú.

„Myslím si, že z pohľadu FIA je bezpečnosť prvkom číslo jedna,“ povedal Masi. „Niet pochýb o bezpečnostnej stránke. Uisťujeme vás, že je to naša najvyššia priorita."

Riaditeľ Renault Sporting Alan Permane si myslí, že žiadny tím F1 by na svoje vozidlo nemal pridávať nič, čo by ohrozovalo bezpečnosť. „Nemôžeme špekulovať o tom, aké bezpečné je, ak vodič drží obe ruky na volante.“ 

„To, čo sa týka "F-duct" technológie, boli ľudia, ktorí sa obávali toho, že šoférujú tzv. jednoruční vodiči, najmä vysokorýchlostné zákruty a pod.,“ pokračuje Permane. „Som si istý, že nenavrhli a nevytvorili technológiu, ktorá by bola nebezpečná, takže pochybujem, že do toho vstúpi prvok bezpečnosti.“

Športový riaditeľ Ferrari Laurent Mekies dodal: „Nemyslím si, že by niektorý tím priniesol na pretekársku dráhu niečo, o čom vedia, že je nebezpečné. Koniec koncov máme zodpovednosť voči našim pilotom.“

Napriek tomu, že FIA ​​je úplne spokojná a že systém DAS je plne v súlade s nariadeniami, zmeny pravidiel pre rok 2021 znamenajú, že takéto zariadenia nebudú po konci nadchádzajúcej sezóny povolené. Na otázku, prečo FIA urobila tento krok, Masi odmieta špekulovať.

„Myslím si, že ste si určite všimli zmenu nariadení pre rok 2021,“ uviedol Masi. "A uvidíme, čo tímy môžu priniesť s hranicami týchto nariadení. Myslím, že to necháme na tom.“

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Magazín

Pozri viac