F1.sk F1.sk

Tím ROKiT Williams Racing oficiálne predstavil svoj nový monopost FW43
zdroj: Williams

Tím ROKiT Williams Racing oficiálne predstavil svoj nový monopost FW43

Sériu predstavenia nových monopostov pre nadchádzajúcu sezónu nevynechá ani tím ROKiT Williams Racing. Nový model FW43 dostáva aktualizované červeno-modro-biele lakovanie.

Oficiálny názov nového vozidla pre sezónu 2020 je Williams Mercedes FW43. Ten je evolúciou svojho predchodcu, modelu FW42, pričom veľká časť vývoja, ktorá sa podpísala na finálnom dizajne monopostu sa odohrala už počas predchádzajúceho ročníka 2019. 

Claire Williamsová, zástupkyňa riaditeľa tímu, uviedla pred sezónou 2020: „Tento rok je pre tím nový začiatok. Strávili sme čas zameraním sa na naše slabé stránky a zabezpečili sme, aby sme mali k dispozícii tých správnych ľudí, štruktúry, postupy a zdroje na dodávanie konkurencieschopných pretekárskych vozidiel. Zaviazali sme sa znovu vybudovať Williams a vrátiť tím ku konkurencieschopnosti. Preto je naša kampaň do roku 2020 o pokroku. Bojový duch je stále veľmi živý a tento rok budú všetci bojovať, až kým sa nedostaneme späť tam, kam chceme byť."  

„Tím v továrni pracoval na vývoji automobilu pre sezónu 2020 neuveriteľne tvrdo. Venovali sme značnú pozornosť porozumeniu problémových oblastí modelu FW42 a starostlivo sme si vybrali časti vozidla, ktoré sa majú vyvinúť, aby nám poskytli čo najvyšší výkon pri zdrojoch, ktoré máme. Hlavným konceptom modelu FW43 je to, že ide o kontinuálny vývoj modelu FW42 bez zásadných zmien koncepcie usporiadania. Najdôležitejším ukazovateľom toho, že sme na správnej ceste, bude úroveň korelácie, ktorú máme medzi súpravou nástrojov, ktorú používame na navrhovanie automobilu a tým, čo nám hovoria údaje na trati," uviedol pre oficiálny web tímu WIlliams, Doug McKiernan, riaditeľ dizajnu.

„V aerodynamickom tuneli nechýbala zdravá miera vývoja a našli sme rozumné vylepšenia účinnosti chladenia. Tím sa zaoberal mechanickými problémami, ktoré nás ovplyvnili v roku 2019, medzi ktoré patria brzdy a celková hmotnosť vozidla. V týchto oblastiach sme dosiahli značný pokrok a počas sezóny sa na ne budeme naďalej zameriavať," - pokračoval Doug McKiernan.

Hlavný inžinier tímu, Adam Carter, dodal: „Pri navrhovaní a vývoji modelu FW43 sú zrejmé iniciatívy, ktoré sme zaviedli s cieľom riadiť výkon vo všetkých disciplínach v rámci inžinierskeho oddelenia. Je skvelé vidieť, ako sa ťažká práca začína vyplácať."

„Rozhodnutie zachovať niektorú z hlavných architektúr FW42 znamená, že do vývoja nových konceptov bolo investovaných menej zdrojov, čo následne odmenilo dizajnérsky tím s väčšou šírkou pásma na optimalizáciu ich práce, čo je zrejmé z hľadiska balenia aj detailov komponentov. Zachovaním niektorých kľúčových parametrov je povolený nepretržitý vývojový program v rámci aerodynamiky, aby sa maximalizovala efektívnosť zdrojov. Keď sa vydáme na testy pred sezónou a potom na samotnú závodnú sezónu, najdôležitejším meraným detailom bude pokrok v porovnaní s ostatnými, spolu s naším zámerom pokračovať v našom nedávnom rekorde spoľahlivosti." - pokračoval Adam Carter.

„Neskôr v priebehu tohto týždňa sa pozrieme na naše jednorazové tempo kola, na naše dlhodobé tempo a na spätnú väzbu od jazdcov, aby sme pochopili, kde sme a čo urobíme ďalej. Máme tímy, na samotnej trati a aj v Grove, ktoré sa ponoria do všetkých aspektov, ktoré definujú tento meraný čas kola počas predsezónnych testov, aby sme zabezpečili, že sme na najlepšom možnom mieste pred prvým závodom v Austrálii." - ukončil vyjadrenia hlavný inžinier.

Oficiálne predsezónne testy sa začnú v stredu 19. februára počas šiestich dní a budú ukončené v piatok 28. februára. Oficiálna sezóna sa začína prvým závodom v austrálskom Melbourne v nedeľu 15. marca.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Williams

Pozri viac

Magazín

Pozri viac