F1.sk F1.sk

Holmes: Platené platformy ponúkajú lepšie štandardy
zdroj: TASR

Holmes: Platené platformy ponúkajú lepšie štandardy

Sledovanosť Formuly 1 vo svete za posledné roky stúpala. Nič na tom nezmenil ani ústup voľne dostupných platforiem a stále väčšia dominancia platenej alebo internetovej televízie.

Aj keď Formula 1 má od roku 2018 vlastnú službu F1 TV, ktorú si môžete predplatiť za 26,99€ na rok alebo 2,99€ na jeden mesiac, stále sa veľmi spolieha na predaj svojich vysielacích práv. Vo svete existuje kombinácia platených aj voľných platforiem. Na niektorých územiach pritom máte hneď viacero možností.

„Voľné vysielanie samozrejme vygeneruje väčšie publikum, než platený televízny kanál,“ povedal riaditeľ F1 pre komerčné práva Ian Holmes. „Takto sa to dá povedať zjednodušene. Vždy však musíte zvážiť komerčné prvky, ale tiež je dôležité pozrieť sa, koho chcete osloviť, aké sú demografické údaje a podobne.“

„Platené televízie okrem toho poskytujú omnoho lepšie pokrytie. Podľa mňa je fér povedať, že také Sky Sports alebo Canal+ vylepšujú štandardy vysielania Formuly 1 a prinášajú fanúšikom oveľa viac, než kedykoľvek predtým. Robia fantastickú prácu.“

Pokiaľ ide o nárast „kumulatívnej sledovanosti“ (ak jeden fanúšik sledoval všetkých 21 veľkých cien, je zarátaný 21-krát) podľa Holmesa znamená, že fanúšikovia strávili oproti roku 2018 sledovaním F1 viac času, čo je pozitívne.

„V roku 2019 sme značne investovali do výskumu biometrie, aby sme pochopili, čo ľudí na Formule 1 láka. Tento výskum využíva produkčný tím na zlepšenie toho, čo patrí medzi pútavejšie prvky,“ povedal Holmes.

Odporúčame

Najnovšie z kategórie: Liberty Media

Pozri viac

Magazín

Pozri viac