F1.sk F1.sk

Čandhok považuje za vrchol výkonnosti F1 autá spred pätnástich rokov
zdroj: Race of Champions

Čandhok považuje za vrchol výkonnosti F1 autá spred pätnástich rokov

Dnešné monoposty F1 a tie spred pätnástich alebo dvadsiatich rokov sú rozdielne snáď v každom aspekte. Indický pilot Karun Čandhok, ktorý dnes pracuje pre televíziu Sky Sports, mal tú možnosť priamo porovnať autá oboch generácii.

Bývalý pilot HRT a Lotusu mal ako jeden z mála príležitosť vyskúšať si aj vlaňajší model W10 z dielne Mercedesu. Stalo sa tak na filmovacom dni v britskom Silverstone. O jeho vlastnostiach sa vyjadril, že nemá „žiadnu chybu“ a „blíži sa dokonalosti ako žiadne iné, aké som si kedy vyskúšal“. Na druhú stranu sa však pýta, či by súčasní piloti nemali jazdiť s niečím, čo je trochu desivejšie.

„Je toto dobré pre Formulu 1? Pamätám si Williams Juana Pabla Montoyu z roku 2004 a stále si myslím, že v mnohých ohľadoch bol toto vrchol výkonnosti F1,“ povedal Čandhok na Autosport International. „Desilo ma v každej zákrute. Zakaždým, keď som zatočil volantom alebo dupol na plyn, mal som pocit, že ma zabije.“

„Takto by to možno malo byť. Malo by byť desivé, malo by to byť strašidelné, mala by to byť kategória pre najlepších jazdcov sveta. A tiež, aby si nováčikovia z F2 a F3 mysleli: ‚Wow, tak toto je niečo desivé‘.“

„Dnešné autá sú príliš ťažké, vážia až 743 kilogramov, v roku 2004 to bolo 605 kilogramov. Hovoríme o rozdiele 138 kilogramov, čo znamená štyri až päť sekúnd na kolo, ktorý je cítiť. Cítite, že auto je lenivejšie v zákrutách, cítite, že reaguje pomalšie,“ hovorí Čandhok.

„Aby vykompenzovali stratu času na kolo, tak dodali prítlak a zväčšili pneumatiky, čo jazdcom uľahčilo život. Preto ma zaujíma, kam sa dostaneme v roku 2021. Chcú zjednodušiť pretekanie, ale tiež si myslím, že by to mali sťažiť pilotom,“ dodal.

Najnovšie z kategórie: Karun Čandhok

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk