F1.sk F1.sk

Seidl: Cieľom je naplniť rozpočtový strop
zdroj: McLaren

Seidl: Cieľom je naplniť rozpočtový strop

Rok 2021 nám prinesie nové technické, športové i finančné pravidlá. Súbor noviniek predstavuje nádej pre malé tímy, že napriek menším zdrojom sa budú môcť top tímom aspoň priblížiť.

Rozpočtový strop je stanovený na 175 miliónov dolárov ročne. Zahŕňa síce množstvo výnimiek, istotne však prinúti Mercedes, Ferrari a Red Bull nakladať s finančnými prostriedkami striedmejšie. Takisto budú nútení množstvo položiek vo svojom rozpočte „zoškrtať“.

„Našim cieľom je určite rozpočtový strop naplniť,“ vyhlásil boss McLarenu Andreas Seidl pre Motorsport.com. „Stanovili sme si jednoznačný záväzok riadiť sa limitom, pretože to je jediná šanca, ako môžeme opäť bojovať s tými najväčšími. Z pohľadu rozpočtu určite musíte byť na ich úrovni.“

McLaren zakončil sezónu 2019 na štvrtom mieste pohára konštruktérov, bolo to vôbec prvýkrát od roku 2012, čo sa vo Wokingu dostali medzi štyroch najlepších. Na tretí Red Bull však aj tak stratili 272 bodov a prvý Mercedes dokonca 594.

Sezóna 2020 bude teda poslednou bez rozpočtových obmedzení. To prinieslo oprávnené obavy, že najsilnejšie tímy vytlačia svoje investície do astronomických výšin a rok 2020 bude jednoznačne najdrahším v histórii Formuly 1. Niečo také si McLaren samozrejme nebude môcť dovoliť, Seidla to však príliš neznepokojuje.

„Musíte byť realistickí v tom, čo je vôbec možné. Aj keby nám niekto pre nasledujúcu sezónu dal navyše sto miliónov, najprv by sme museli mať k dispozícii štruktúru, ktorá dokáže vyprodukovať viac v tak krátkom časovom horizonte,“ myslí si Seidl.

„Preto nie som znepokojený ani rokom 2020, ani vyhláseniami, ktoré teraz čítam, že to bude najdrahší rok pre všetky tri top tímy. Koniec koncov, simulácie i veterný tunel majú svoje limity, takže môžete urobiť len určité množstvo práce.“

„Top tímy budú mať náskok. Jednoducho preto, kde sú práve teraz. Už teraz dokážu odviesť lepšiu prácu, majú lepšie metódy, prepracovanejšie postupy atď.,“ uzavrel Seidl.

Najnovšie z kategórie: Andreas Seidl

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk