F1.sk F1.sk

Binotto potvrdil, že Ferrari mení stratégiu: Plánuje staviť na silnejší prítlak
zdroj: TASR

Binotto potvrdil, že Ferrari mení stratégiu: Plánuje staviť na silnejší prítlak

Ferrari postavilo pre rok 2019 špecifické auto, ktoré bolo na rovinkách mimoriadne silné, avšak v zákrutách strácalo. Nakoniec sa ukázalo, že to nebola dobrá voľba, pretože aj keď stroj v kvalifikácii mal značnú silu, v pretekoch sa rýchlo vytratila.

Dá sa predpokladať, že za to do určitej miery mohol aj slabší prítlak. Monopost v zákrutách ideálne nesedel, kĺzal sa a gumy na to doplácali. V roku 2020 to aj preto bude vyzerať úplne inak.

"Nové šasi je už hotové," prezradil šéf tímu Mattia Binotto. "V tejto chvíli prechádzame nárazovými testami a homologovaním. Aerodynamika je ešte vyvíjaná vo veternom tuneli, avšak už len pár tamojších sedení a budeme mať pripravený balík, ktorý chceme nasadiť do testov v Barcelone."

"S budúcoročným autom chceme staviť na podstatne väčšie množstvo prítlaku, avšak s väčším množstvom prítlaku príde aj silnejší odpor. Preto očakávame, že na rovinkách už nebudeme takí silní, ako doposiaľ. Aj posledné preteky tejto sezóny nám ukázali, že viac prítlaku je lepšia cesta. A to aj preto, že pneumatiky napokon ostanú rovnaké."

Auto Motor und Sport priniesol informáciu o tom, že Ferrari plánuje výraznú zmenu architektúry a vnútorných častí motora, pričom nové budú aj hlavy valcov. V tejto sfére sa vzhľadom na silu Scuderie veľké zmeny nečakali, ale opak je pravdou.

Nuž a prispôsobiť sa treba aj novým bezpečnostným opatreniam FIA týkajúcim sa šasi. Tie budú zasa raz prísnejšie, takže niektoré časti áut by v dôsledku toho mali byť ťažšie. Celková minimálna váha porastie o dva kilogramy.

"FIA nám našťastie vyšla v ústrety," skonštatoval Talian. "Minimálna váha áut v budúcom roku porastie o dva kilogramy, vďaka čomu náklady udržíme v rozumnej miere."

Ferrari okrem toho potvrdilo aj ďalšiu zaujímavú skutočnosť: vo svojej továrni stavia nový simulátor. Ten doterajší vraj už nie je najmodernejší.

Najnovšie z kategórie: Mattia Binotto

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk