F1.sk F1.sk

Nová technická direktíva: Tímy budú musieť nasadiť druhý prietokový merač
zdroj: TASR

Nová technická direktíva: Tímy budú musieť nasadiť druhý prietokový merač

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) pokračuje v opatreniach zameraných na to, aby v oblasti povoleného prietoku paliva nikto nepodvádzal. Objavili sa špekulácie o tom, ako sa dalo pravidlá prietokového senzora obísť a hovorilo sa, že takto by výhodu mohli získavať napríklad Ferraristi.

Technickí delegáti FIA po Veľkej cene Brazílie zhabali palivové systémy troch tímov, pričom malo ísť o Ferrari, jedného zákazníka Ferrari a tretie auto, ktoré s Ferrari nemalo nič spoločné. Ťažko povedať, či ich už stihli preskúmať, avšak v stredu vydali novú technickú direktívu, tretiu za posledné štyri týždne!

V najnovšom dokumente stojí, že tímy budú do svojich systémov musieť pridať druhý senzor FIA. Z pohľadu stajní sa tak našťastie nestane už na budúci víkend v Abú Zabí, ale až počnúc budúcim rokom. V tejto chvíli nie je zrejmé, či sa tak stalo v dôsledku aktuálnych previerok, prípadne to bolo zamýšľané už dlhšie.

Aktuálne musia mať všetky autá jeden prietokový merač paliva homologovaný FIA, ktorý sa musí nachádzať v palivovej nádrži a môže byť využívaný len takým spôsobom, ako to federácia zadefinuje. Vďaka tomu nie je možné prekročiť spotrebu 100 kilogramov na hodinu, ktorá sa však meria aj v maličkých podieloch, definovaná je aj na sekundu, prípadne ešte kratšie obdobie.

Šikovní inžinieri však podľa všetkého našli spôsoby, vďaka ktorým dokážu cez senzor dostať väčší objem paliva, ale z hľadiska dlhšieho časového obdobia sa udržia pod limitom. Všetko je to však len v rovine špekulácií. Uvidíme, ako sa obmedzenia premietnu do výkonov na trati.

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk