F1.sk F1.sk

Prečo Hamilton v súboji s Verstappenom nemal dostatok energie a nevedel sa brániť?
zdroj: Pirelli Motorsport

Prečo Hamilton v súboji s Verstappenom nemal dostatok energie a nevedel sa brániť?

Lewis Hamilton sa počas prvých brazílskych boxov vďaka "undercutu" dostal do vedenia, ibaže Max Verstappen mu to veľmi ľahko vrátil. Bolo to dosť prekvapujúce, pretože na výjazde z boxov ho pribrzdil Robert Kubica a zdalo sa, že Holanďan stráca pomerne výrazne.

On však na to poriadne dupol a po chvíli bolo vymaľované. Hamilton bol následne dosť nahnevaný a do vysielačky si zanadával: "Ale no tak chlapci, dajte mi informácie o tom, kedy je tá prekliata batéria mŕtva. Fuck!"

Ukázalo sa, že Angličan do toho v kole pred zastávkou v boxoch a následne aj vo výjazdovom dával absolútne všetko, čo je pochopiteľné. V týchto okamihoch vyčerpal celú energiu, ktorá mu potom v súboji s Verstappenom chýbala. 

"Chlapci, naďalej mám masívne 'deraty'," sťažoval sa Hamilton, ktorý slovom "derates" narážal na okamih, keď mu predčasne dôjde výkon batérie. Ak sa tak stane vo veľmi skorej časti roviniek, na ich konci potom nedosahuje optimálny výkon.

V tomto prípade je potrebné autu dopriať chvíľu času a počkať si na poriadne nabitie. Toto mu povedal aj inžinier Peter Bonnington: "Myslím si, že ide o efekt režimu Strat 8. V priebehu jedného kola sa vrátime na úrovne Strat 7." 

Týmito skratkami sú označené špeciálne motorové režimy, ktoré jazdec v niektorých fázach pretekov využíva. Diskusia prebiehala aj naďalej. "Mám problém s motorom?" pýtal sa Hamilton, aby následne dostal odpoveď: "Myslím si, že všetko je OK, len teploty trochu vyskočili. Naďalej si v režime Strat 8."

Situáciu v aktuálnom videu z dielne Mercedesu vysvetľoval aj šéfinžinier tímu pre dianie na trati Andrew Shovlin. "S Lewisovou batériou nebol žiadny problém a nezaznamenali sme ani žiadny hardvérový problém," uviedol. "Avšak keď začal celú sekvenciu undercutu, prešli sme do režimu, vďaka ktorému sme z batérie ťažili výkon."

"Bolo to v dojazdovom kole. Pohonná jednotka v tom čase začne míňať energiu tak rýchlo, že je to v zásade dlhodobo neudržateľné. Robila tak v dojazdovom kole a následne i vo výjazdovom, takže v dôsledku toho batériová energia jednoducho došla a auto prešlo do fázy 'derate'."

"Vedeli sme, že do pokusu o undercut musíme dať absolútne všetko. Musíme však prehodnotiť, či bol celý náš spôsob využívania energie dostatočne efektívny a či sme niečo nevedeli spraviť lepšie. A to tak, aby nás Max následne nepredstihol," dodal Andrew Shovlin.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk