F1.sk F1.sk

V Mercedese majú pocit, že doplácajú na vysokú nadmorskú výšku
zdroj: Mercedes

V Mercedese majú pocit, že doplácajú na vysokú nadmorskú výšku

Okruh Interlagos leží približne 800 metrov nad morom a vzduch je tam redší o približne osem percent, ako keby sa jazdilo pri mori. Nie je to také vážne ako v Mexiku, kde sa jazdí vo výške viac ako 2 200 metrov nad morom, ale motory to pocítia. Dostáva sa do nich menšie množstvo vzduchu a turbo či jednotka MGU-H sa potrápia.

Zástupcovia Mercedesu si myslia, že ich autu tieto nadmorské výšky príliš nevyhovujú. "Má to svoj vplyv," prikývol Valtteri Bottas. "Ako sme mali možnosť vidieť už v Mexiku, tak spomedzi top tímov sa s týmto trápime asi najviac. Najviac strácame na rovinke a tu je rovinka smerom do kopca, tak toho strácame príliš veľa."

A čo výkon Hondy, ktorá bola na rovinkách odrazu veľmi dobrá? "Sem tam boli silní už aj predtým, napríklad aj v Mexiku," odvetil Fín. "Nadmorská výška má na motory vplyv a turbo musí byť dosť efektívne, takže zjavne dosiahli dobré pokroky. Už vopred nám bolo jasné, že tú budú silní, ale nakoniec sme na rovinkách stratili viac, ako sme očakávali."

Nad situáciou sa zamýšľal aj technický šéf Mercedesu James Allison. Povedal, že takéto problémy sa riešia len v Mexiku a v Brazílii, aj keď možno trochu pozabudol na Rakúsko, kde sa takisto jazdí dosť vysoko.

"Turbo a kompresor sa snažíte postaviť tak, aby boli dobré z hľadiska celej sezóny. Môžete tam dať taký kompresor, ktorému bude sedieť Mexiko a tento okruh, ale to by ste mali zbytočne veľký hardvér, ktorý inde nevyužijete. Je to teda o kompromisoch," vysvetlil Angličan.

"Ak sa pozrieme na posledné sezóny, tak sa zdá, že v týchto nadmorských výškach nemáme dobrú formu. Je pravdepodobné, že sme stavili na iný kompromis, ako ostatní. Viac k tomu nevieme povedať," dodal Allison.

Najnovšie z kategórie: Valtteri Bottas

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk