F1.sk F1.sk

Rokuje Mercedes v týchto dňoch o odchode z F1?
zdroj: Mercedes

Rokuje Mercedes v týchto dňoch o odchode z F1?

Posledné dni priniesli viacero špekulácií o tom, ako bude vyzerať budúcnosť Mercedesu. Túto otázku dostal aj šéf tímu Toto Wolff, ktorý pokrčil plecami a vyhovoril sa, že toto je vec, ktorú budú riešiť vyššie postavení ľudia ako on.

Rakúšan prezradil aj to, že ak Mercedes odíde, okamžite prestane vyrábať aj motory. Dohodnuté zmluvy s McLarenom, Williamsom či Racing Pointom by teda od roku 2021 odrazu nič neznamenali. 

O tom, ako vyzerá situácia, aktuálne píše stránka f1-insider.com. Je to taký tajuplný zdroj, na ktorom sa viackrát objavili veľmi hodnoverné zákulisné informácie, pričom pod článkom je podpísaný Ralf Bach. Ten pracuje pre nemecký Auto Bild a padok navštevuje už dlhé roky. Patrí medzi jednu z jeho ikon a zväčša disponuje dobrými informáciami.

Pripomína, že vo štvrtok sa v Londýne uskutočnilo dôležité stretnutie, ktoré viedol šéf Daimleru Ola Källenius. Investorom, akcionárom, ale aj zamestnancom prezentoval aktuálne správy o tom, ako to vyzerá po dieslovom škandále a aké dopady to bude mať na budúcnosť.

Švéd chce na personále do roku 2020 ušetriť 1,4 miliardy eur, nuž a špekuluje sa aj o odchode z Formuly 1. Avšak nie o okamžitom. "Majstrovstvá sme vyhrali šesťkrát po sebe," uviedol Källenius. "Je to niečo jedinečné a z pohľadu marketingu sa to viac ako vyplatilo."

"V tejto chvíli" vraj nástupca Dietra Zetscheho o odchode z F1 neuvažuje, avšak "v tejto chvíli" má znamenať len ohľadom roku 2020 - to by totiž bolo spojené aj s mastnou pokutou. Ďalšia budúcnosť je otázna a Mercedes sa Formule 1 zatiaľ neupísal. Aktuálna Concorde Agreement platí do konca sezóny 2020...

"F1 Insider sa z dôveryhodného zdroja dozvedel, že tím je na predaj," píše Ralf Bach. "Možným kandidátom je okrem ruského chemického mogula Dmitrija Mazepina aj americký miliardár Roger Penske, ktorý práve kúpil práva na sériu IndyCar a na okruh Indianapolis."

Odchod Mercedesu by z pohľadu bežného človeka nevyzeral veľmi logicky. Spoločnosť Daimler do jeho rozpočtu ročne prispieva len sumou na úrovni 70 miliónov eur, no na druhej strane za to získava obrovskú marketingovú protihodnotu. 

Zdroj však píše aj o tom, že Mercedes by napokon predsa len mohol ostať aspoň v pozícii dodávateľa motorov. Síce by to protirečilo tomu, čo povedal Wolff, ale napríklad v Red Bulle to vraj vidia presne takto. Dokonca sú si istí tým, že sa tak stane. Mercedes im mal totiž od roku 2021 ponúknuť dodávku motorov!

A aby toho nebolo málo, Toto Wolff nepricestoval do Interlagosu. To je ďalší dôkaz toho, že v Európe sa aktuálne musí riešiť niečo mimoriadne vážne.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk