F1.sk F1.sk

Bottas i Ricciardo dúfajú v príchod nových tímov
zdroj: TASR/AP

Bottas i Ricciardo dúfajú v príchod nových tímov

V súčasnosti máme na štartovom rošte desať tímov a dvadsať monopostov. To je podľa mnohých minimálny možný počet, ktorý bude do budúcna potrebné navýšiť. Pomôcť by tomu mohli nové pravidlá platné od roku 2021.

V tento scenár dúfajú aj samotní piloti. Aerodynamické i rozpočtové reštrikcie by mali do športu pritiahnuť nových záujemcov. V lete k nám prenikli prvé informácie o záujme tímu Pantera Team Asia F1, ďalším možným záujemcom je španielsky Campos, ktorý momentálne súťaží v F2 a F3. Žiaľ, automobilky sa Formuly 1 naďalej stránia, opačná situácia pritom platí vo vytrvalostnej World Endurance Championship. Tam je síce v súčasnosti len jedna automobilka (Toyota), od roku 2020 by sa však mal pripojiť Aston Martin, od roku 2022 sa pridá Peugeot, záujem hlási aj americký Ford a ďalší. O tento šampionát je zatiaľ väčší záujem, než o Formulu 1.

„S novými pravidlami prichádza množstvo dobrých a zaujímavých vecí,“ povedal pilot tímu Mercedes Valtteri Bottas. „Myslím, že nás čaká veľmi tesné pretekanie.“

„Je tu tiež niekoľko obmedzení po stránke dizajnu aerodynamiky. Z toho, čo sme videli si myslím, že sa rozdiely vo výkonnosti zmenšia. Teším sa až niektoré vecí uvidím na vlastné oči.“

„Myslím, že to sú naozaj dobré kroky správnym smerom a verím, že to povzbudí niektoré nové tímy, aby vstúpili do Formuly 1. Podľa mňa, čím viac áut na rošte máme, tým väčšia zábava to bude,“ skonštatoval Bottas.

K fínskemu pretekárovi sa pripojil aj Daniel Ricciardo. „Súhlasím naozaj so všetkým, čo povedal Valtteri. Myslím, že to posledné, čo povedal, je tým najdôležitejším bodom. Pripomína mi to rok 2008, boli to prvé preteky sezóny v Spa (Bottas a Ricciardo vtedy súperili v šampionáte Formula Renault Eurocup, pozn. red.), tuším, že vtedy stálo na štarte 48 áut, alebo tak nejak. Štartový rošt však pojal len 42 formúl, takže nie všetci sa dokázali kvalifikovať,“ povedal Ricciardo.

Najnovšie z kategórie: Valtteri Bottas

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk