F1.sk F1.sk

FIA vydala ďalšiu technickú direktívu, opäť má byť namierená proti Ferrari
zdroj: Scuderia Ferrari

FIA vydala ďalšiu technickú direktívu, opäť má byť namierená proti Ferrari

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) vydala tesne pred Veľkou cenou USA technickú direktívu TD 35/19, ktorou ozrejmila, že šikovné nadmerné vstrekovanie paliva, ktorým sa dali oklamať meracie systémy, nebude povolené. Všetkým je zrejmé, že to bolo namierené proti Ferrari.

Štyri dni pred Veľkou cenou Brazílie prišla technická direktíva TD 38/19, ktorou chcú konkurenti opäť pribrzdiť Scuderiu. Tentoraz ide o to, že z chladiča preplňovacieho vzduchu, zberného potrubia či systému ERS nebude možné využívať žiadnu horľavú tekutinu na spaľovanie.

Konkurenti naďalej strieľajú a FIA žiadajú o ujasnenie mnohých oblastí. Majú podozrenie, v čom by mohlo Ferrari "podvádzať" a vďaka čomu získava enormnú výkonnostnú výhodu. FIA sa vždy opýtajú, či by niečo takéto bolo legálne a následne vyjde technická direktíva. Ak trafia do čierneho, Ferrari svoj trik ďalej nebude môcť využívať. Ak teda vôbec nejaký je.

Hlavné podozrenie spočíva v tom, ako je možné, že Ferrari dokáže miestami produkovať omnoho vyšší výkon. Odrazu vraj naberie až 50 koní, ale vždy len na chvíľu. Využije ho len v kvalifikácii a zväčša iba v prvom kole pretekov. Niečo mu bráni v tom, že to nejde častejšie a podľa všetkého to nebude len o výdrži motora.

Pôvodne sa zdalo, že konkurenti budú spokojní so slabým predstavením Ferrari v USA. Zdalo sa totiž, že sa im podarilo odhaliť slabinu červených, avšak teraz to už nie je také isté. Asi si už nie sú úplne istí tým, či im to vyšlo, keďže si vyžiadali ďalšiu technickú direktívu. Alebo mohlo Ferrari takto využívať viacero oblastí?

Aktuálna technická direktíva je vlastne len doplnením minuloročnej TD 54/18, ktorá jasne hovorila o tom, že spaľovanie oleja je zakázané. Niektoré zoskupenia však aj tak mali pocit, že Ferrari využíva olej napríklad z chladiacich systémov a dostáva ho do spaľovacieho procesu.

"V najbližších týždňoch by mali uverejniť aj ďalšie technické direktívy," cituje Auto Motor und Sport jedného z konkurentov. "A to preto, aby boli vylúčené všetky možné teórie."

V tejto súvislosti bude blížiaci sa víkend v Brazílii mimoriadne zaujímavý. Dlhočizná rovinka, na ktorej idú jazdci mierne do kopca, totiž veľmi dobre ukáže výkon áut. Budú červení rovnako silní, ako boli od letnej prestávky? 

Charles Leclerc navyše dostane celkom nový motor, ktorý bude môcť poriadne "vytočiť". Potrebuje s ním totiž zvládnuť len dva víkendy, aj keď je stavaný na zvládnutie minimálne siedmich.

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk