F1.sk F1.sk

Podľa Surera je predčasné obviňovať Ferrari, mali by sme si počkať
zdroj: TASR

Podľa Surera je predčasné obviňovať Ferrari, mali by sme si počkať

Medzinárodná automobilová federácia (FIA) vydala pred Veľkou cenou USA novú technickú direktívu, ktorá bola podľa všetkého namierená proti spôsobom, akými Ferrari využíva niektoré šedé zóny pravidiel. Bolo zaujímavé sledovať, ako sa červeným bude dariť a napokon sa ukázalo, že sa im nedarilo vôbec.

Max Verstappen okamžite povedal, že bez podvádzania to odrazu nejde, avšak šéfovia Mercedesu, Red Bullu či Hondy boli opatrnejší. Tí sa snažili nikoho neobviňovať a radšej si počkať. To isté teraz povedal aj bývalý pretekár Marc Surer.

"Osobne by som bol opatrný. Orientujeme sa len podľa jediných pretekov," povedal Surer pre podcast Starting Grid. "Vettelovi v kvalifikácii chýbala len jedna stotina. Leclerc mal problém s motorom a tretí tréning vynechal, pričom následne dostal starý motor. Je smiešne, aby sme teraz na základe jedného ujasnenia hovorili, že Ferrari muselo ubrať."

Švajčiar následne hovoril o maximálnych rýchlostiach. V tomto smere to bolo v Austine akési rozporuplné: v pretekoch bol Charles Leclerc len trinásty a Sebastian Vettel šestnásty najrýchlejší. Avšak pri meraniach na jednotlivých úsekoch trate boli miestami predsa len najrýchlejší.

"Na štart-cieľovej rovinke boli najrýchlejší (Leclerc prvý, Vettel osemnásty, avšak vypadol veľmi skoro, pozn. red.), čo hovorí o kvalite zrýchlenia," pripomenul Surer, ktorý akceptoval aj to, že Ferraristi zjavne experimentovali s nastavením auta. "V sektoroch, kde je viacero zákrut, dosiahli najlepšie časy. Je možné, že stavili na viac krídel."

"Stačí, že na zadný spojler primontujete klapku, ktorá má na výšku centimeter a auto stratí na rovinke tri až päť kilometrov. A to je už približne ako 30 koní. Stačí teda dať viac krídel a celá rýchlostná výhoda je fuč."

Skôr to vraj vyzerá tak, že Ferrari v Austine jednoducho nezvládlo spoluprácu s pneumatikami. Ťažkosti mali v tomto smere viacerí. "Ani Hamilton to nezvládol optimálne. Povedať hneď teraz, že kvôli tejto direktíve má Ferrari slabší výkon, je trochu predčasné."

"Ak by ani v ďalších dvoch podujatiach neukázali to, čo ukazovali predtým, tak môžeme povedať, že na tom asi niečo bolo. Ale tvrdiť to teraz po jediných pretekoch, tak to je hlúposť," dodal Marc Surer.

Najnovšie z kategórie: Marc Surer

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk