F1.sk F1.sk

Ricciardo o roku 2021: Budem predbiehať dve autá naraz
zdroj: twitter.com

Ricciardo o roku 2021: Budem predbiehať dve autá naraz

Formula 1 prešla počnúc rokom 2017 k autám so silnejším prítlakom. Monoposty sú vďaka tomu v zákrutách omnoho rýchlejšie a časy na kolo dramaticky klesli. Na druhej strane sa však autá nie sú schopné dobre nasledovať a predbiehanie je mimoriadne ťažké.

Aj preto sa od roku 2021 opäť raz vrátime približne k rýchlostnej úrovni sezóny 2016. Prítlak bude dramaticky obmedzený, ale podľa všetkého by to malo prispieť k atraktívnemu pretekárskemu športu.

"Autá vyzerajú byť veľké, sexi a široké," vyjadril sa Ricciardo k aktuálnym strojom. "Vyzerajú úžasne a lepšie, ako v roku 2016. Ja osobne som sa však tej šírky vždy trochu obával, pretože okruhy nikto nerozšíril."

"Priestoru na predbiehanie je takto menej a nejde tu len o to: keď ideme za súperom, hľadáme čo i len najmenšie množstvo čistého vzduchu. Ak on vo vrchole ide cez obrubník, my sa cez neho pokúšame ísť o niečo výraznejšie, aby sme na predné krídlo dostali aspoň štipku čistého vzduchu."

"Keď sú autá takéto široké, je to ťažšie," skonštatoval Austrálčan, podľa ktorého pravidlá pre rok 2017 neboli postavené najrozumnejšie. "Nepoviem, že sme sa poučili zo svojich chýb. Poviem len to, že sme sa niečo naučili a ideme ďalej."

Pred rokom 2021 si Ricciardo myslí, že jazdci sa budú brániť omnoho tvrdšie, ako dnes. Nič iné im totiž neostane.

"A keď budú ostatní predbiehať po jednom aute, ja budem dávať dve naraz!" zasmial sa. "Takto sa na to treba pozerať. Ale nie, nemyslím si, že sa bude predbiehať tak ľahko. Nebude to o tom, že to každý dokáže... a každý sa navyše bude tvrdšie brániť. Ale keďže sa dostaneme k viacerým príležitostiam, tak to spôsobí väčšie vzrušenie."

A práve to je cieľom nových pravidiel; jazdci by mali byť schopní jazdiť tesne za súpermi, aby vedeli častejšie útočiť. Či to potom vyjde alebo nie, je už druhá vec. Avšak viac súbojov sa rovná viac napätia. Dnes je to také ťažké, že k súbojom v mnohých prípadoch ani len nepríde; viď záver Veľkej ceny Mexika.

Najnovšie z kategórie: Renault

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk