F1.sk F1.sk

Berger navrhuje novú sériu športových elektrických a vodikových áut s výkonom 1 000 koní
zdroj: Red Bull / GEPA

Berger navrhuje novú sériu športových elektrických a vodikových áut s výkonom 1 000 koní

Gerhard Berger sa ako šéf série DTM zamýšľa nad tým, aká pretekárska budúcnosť by pre fanúšika mohla byť zaujímavá. To, o čo sa snaží Formula E, absolútne neakceptuje. Podľa neho je to len niečo na úrovni Formuly 3.

Bývalý pretekár Formuly 1 si predstavuje niečo celkom iné. Chce výkon na úrovni tisíc koní, pričom autá by mohli byť poháňané elektrinou, prípadne aj vodíkom. O výmenu batérií, ako aj o výmenu kolies, by sa počas zastávok v boxoch starali veľké priemyselné roboty.

"Podľa mňa je jasné, že všetci musíme byť citlivejší k voľbe správnej podpory a k pomoci zlepšiť situáciu na našej planéte," povedal Berger v rozhovore pre Reuters. "Uvažujem o tom, čo také môžeme spraviť my ako pretekárska platforma."

Rakúšan má v hlave jasnú predstavu a aktuálne netrpezlivo čaká na reakciu fanúšikov, sponzorov, ale pochopiteľne hlavne výrobcov. Je mu jasné, že to bude veľká finančná i technická výzva, ale ak by sa to podarilo, išlo by o mimoriadne atraktívne podujatie.

Jednotliví výrobcovia majú podľa neho aktuálne inú predstavu o tom, ako by mohla vyzerať budúcnosť. Aj preto navrhuje možnosť elektrického i vodíkového pohonu a každý si vyberie to, čo je podľa neho lepšie. Prirovnal to k niekdajšej situácii Formuly 1, keď proti sebe nastupovali klasické atmosferické motory proti turbám.

Autá Formuly 1 majú dnes výkon na hranici 1 000 koní, ale taká Formula E sa dostáva len niečo cez 300 koní. DTM má pre porovnanie približne 600 koní a Nico Rosberg už pred časom povedal, že raz bude musieť byť aj táto séria elektrická. 

"Bolo by to proti našej DNA," skonštatoval Berger, ktorý sa však modernizácii napokon nebráni. "Pretekársky šport je pre mňa o jazde s tisíckou koní. Autá musia byť ako divoké kone a potom uvidíme najlepšieho jazdca, ktorý ich dokáže zvládnuť."

"Keď vidím Formulu E, tak tam je to príliš pomalé. Formula E je na úrovni Formuly 3. Nie je to nič, čo by chceli vidieť 'hardcore' fanúšikovia motoršportu. Prichádzame teda s nápadom, že u nás by batérie menili roboty. Takto by sme vedeli mať motory s tisíckou koní a fanúšikovia by videli spektakulárny pretekársky šport rovnako, ako v sériách so spaľovacími motormi," dodal Gerhard Berger.

Je zrejmé, že súčasné batériové technológie nie sú dosť dobré na to, aby ponúkali tisíc koní počas celého trvania pretekov. Pravdepodobne práve preto prišiel Berger na nápad s výmenou batérií prostredníctvom robotov.

Najnovšie z kategórie: Gerhard Berger

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk