F1.sk F1.sk

McLaren chce zapracovať na svojej veľkej slabine: zastávkach v boxoch
zdroj: McLaren

McLaren chce zapracovať na svojej veľkej slabine: zastávkach v boxoch

McLaren sa v poslednej dobe dokázal priblížiť top tímom. Naďalej je od nich dosť ďaleko, avšak kvalifikačná strata v Austine predstavovala len niečo vyše osem desatín sekundy, čo je solídny pokrok.

Šéf tímu Andreas Seidl je s tým čiastočne spokojný, ale jedna vec mu robí vrásky. Zastávky v boxoch tejto stajne nie sú dobré a až príliš často sa počas nich objavujú chyby. V Mexiku na to doplatil Lando Norris, v Monze Carlos Sainz, ale takýchto prípadov bolo ešte viac.

"Na tejto oblasti musíme zapracovať, pretože v nej nie sme na úrovni top tímov," uviedol Seidl, ktorého slová cituje Motorsport.com. "Vieme, na čom musíme zapracovať. V prvom rade našim chlapcom potrebujeme dodať lepšiu a robustnejšiu výbavu, v tomto smere jednoducho zaostávame."

"A zapracovať potrebujeme aj na bezpečnostnom mechanizme. Existuje výbava, ktorá jednoducho nedovolí opustiť priestor pred boxami do okamihu, kým koleso nie je plne upevnené. V zime na tom zapracujeme, toto sa totiž nedá spraviť za týždeň alebo mesiac. Toto je hlavná oblasť, na ktorú sa budeme koncentrovať. Keď to bude hotové, budeme môcť pri výmene gúm viac riskovať."

"Po stránke ľudí sme už na začiatku sezóny ukázali, že vieme realizovať rýchle zastávky," pokračoval Nemec. "Dosiahli sme obrovské pokroky a chlapci robili úžasnú robotu. Nie sme však dostatočne opatrení voči tomu, ak sa niečo pokazí. Tomuto sa ešte potrebujeme venovať."

Formula 1 ako celok uvažuje o tom, že od roku 2021 by časť boxovej výbavy mohla byť štandardná. "Ešte je otvorené, čo sa stane v roku 2021. Rozhovory o finalizovaní špecifikácie pre rok 2021 pokračujú. Skutočnosť je však taká, že v tomto roku sme kvôli problémom v boxoch prišli o mnoho bodov."

"Pred budúcim rokom potrebujeme niečo spraviť, pretože pôjde o dobre investované zdroje. Nechcem absolvovať preteky, v ktorých nám hrozí podobné riziko. Tentoraz sme po problémoch stavili na bezpečné zastávky. Po Mexiku bolo dôležité mať solídne preteky so solídnymi zastávkami," dodal Andreas Seidl.

Najnovšie z kategórie: Andreas Seidl

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk