F1.sk F1.sk

Zdá sa, že snahy Red Bullu zabrali: Ferrari vraj na rovinke stratilo výkon
zdroj: TASR

Zdá sa, že snahy Red Bullu zabrali: Ferrari vraj na rovinke stratilo výkon

Športový šéf Mercedesu Toto Wolff ešte počas mexického víkendu povedal, že pozná záhadu vyššieho výkonu Ferrari. Nuž a možno ju poznali aj v Red Bulle, pretože ešte 22. októbra položil tím Medzinárodnej automobilovej federácii (FIA) teoretickú otázku týkajúcu sa legálnosti domnelého systému.

Red Bull netvrdil, že niekto niečo také má, ale opýtal sa. Ľudí v tíme zaujímalo, či by bolo legálne nasadiť systém, ktorý v okamihoch merania prietoku paliva (vraj sa meria v intervaloch) síce splní povolený maximálny limit, ale mimo týchto okamihov merania dokáže do obehu dostať viac paliva. 

Odpoveď je pochopiteľne, že nie, nič také nie je dovolené. Pravidlá to detailne neupravovali a bolo tu možné využiť akúsi šedú zónu. Teraz však už nie je. Keďže technická direktíva FIA prišla ešte pred kvalifikáciou na VC USA, každý, kto by takýto systém mal, ho musel okamžite odstrániť. A je náhoda, že Ferrari odrazu nezískalo pole position?

Novinár Joe Saward hovoril aj o inej alternatíve. Vraj by mohol existovať akýsi "elektrický šum", ktorý by senzoru v okamihu merania nedovolil odmerať prietok paliva, pričom práve vtedy by ho pretieklo viac. Nuž a Motorsport.com píše, že Red Bull sa pýtal celkovo až na tri možné scenáre, pričom FIA označila všetky za nelegálne.

"Výkonnostná výhoda Ferrari bola jednoducho príliš veľká. Preto sme chceli ujasnenie," povedal poradca Red Bullu pre motoršport Helmut Marko pre Auto Motor und Sport, ktorého konanie v zásade potešilo aj Tota Wolffa z Mercedesu: "Je to štandardný postup, ktorý sa deje pomerne často. Technická direktíva vnesie do problémových otázok pre všetkých jasno. Nuž a tentoraz bola odpoveď FIA jednoznačná."

A ako to dopadlo na trati? Nuž v Red Bulle a Mercedese zavládla po kvalifikácii spokojnosť. "Autá troch tímov boli na rovinkách omnoho vyrovnanejšie, ako predtým," skonštatoval Wolff. "Neviem vám však povedať, prečo."

Helmut Marko bol o niečo jasnejší: "Naša strata na Ferrari už z pohľadu maximálky nie je taká výrazná. Na dlhých rovinkách to boli tri až štyri desatiny. Ešte v piatok sme pritom strácali dvojnásobok."

"Ferrari je na rovinkách naďalej lepšie, ako my, ale vyzerá to tak, že v porovnaní s obdobím predtým predsa len stratilo výkon," znela reakcia Lewisa Hamiltona. "Bude zaujímavé sledovať, či to bude takto pokračovať."

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk