F1.sk F1.sk

Renault sa topí v problémoch. Abiteboul: Najťažšia sezóna, akú som kedy zažil
zdroj: Renault Sport

Renault sa topí v problémoch. Abiteboul: Najťažšia sezóna, akú som kedy zažil

Renaultu sa v tejto sezóne nepodarilo dosiahnuť potrebný a očakávaný pokrok. Tím sa nedokáže ani len priblížiť svojmu vlaňajšiemu výkonu, kedy zapísal 122 bodov a skončil na štvrtom mieste pohára konštruktérov.

Motorsport.com preto položil šéfovi tímu, Cyrilovi Abiteboulovi otázku, aký veľký tlak bol vyvinutý na jeho ramená v tejto sezóne. „Obrovský,“ odpovedal. „Je to ťažká sezóna, najťažšia akú som osobne zažil. A dôvodom sú očakávania.“

Očakávania. Toto slovo sa v roku 2019 stalo pre Renault nočnou morou. Tím vlani zapísal 122 bodov, tiež priviedol Daniela Ricciarda, ktorý mal pomôcť zmenšiť medzeru na najlepšie tri tímy. Francúzsky celok vstupoval do sezóny odhodlaný, veril, že sa najlepším trom tímom dokáže priblížiť. Nestalo sa.

„Nemyslím si, že sme to niekedy povedali, nenastavili sme si to ako hlavný cieľ. Stále sme hovorili, že našim cieľom je štvrté miesto v pohári konštruktérov. To sa nám ale určite nepodarilo, pretože sme piaty,“ povedal Abiteboul bez okolkov.

„Vzhľadom na naše kroky, príchod Daniela, investície, nábor nových zamestnancov, si mnoho ľudí začalo myslieť, že sme zvýšili naše očakávania. Ale nebolo to celkom tak. Áno, je pravda, že sme nedosiahli potrebné výsledky, mnohí však nastavili očakávania vyššie, než bol náš skutočný cieľ,“ vysvetlil Abiteboul.

„Naše tohtoročné auto je veľmi citlivé, v niektorých podmienkach fungovalo veľmi dobre, v niektorých vôbec. Vieme, že za určitých okolností sa veľmi trápime, no je toho málo, čo s tým môžeme spraviť.“

Tím sa taktiež musel popasovať s odstávkou vo veternom tuneli. Aj to pribrzdilo nasadzovanie noviniek. Posledná aktualizácia aerodynamického balíka sa datuje ešte do obdobia pred letnou prestávkou. Na tak veľký tím s tak silným rozpočtom to veru nie je bohvieaká vizitka.

„Posledná aktualizácia prišla ešte dávno pred letnou prestávkou. Nepoviem vám, kedy presne. Zápasili sme, zápasili sme s našim aerodynamickými vývojom, ale úprimne povedané, nie je to len aerodynamika. Máme problémy aj s novými pravidlami,“ priznal Francúz.

„Vieme, čo je potrebné spraviť, ale kým to nevyskúšate, nikdy to nebudete vedieť s istotou. Väčšinu z toho však v tomto roku nezvládneme. Všetko, čo sa môžeme naučiť, je pre nás užitočné.“

Pravdupovediac, Abiteboul by bol zrejme veľmi rád, keby aerodynamika bola aktuálne najväčším problémom Renaultu. Francúzsky tím čelí závažnému obvineniu. Vo svojom aute údajne má nelegálny brzdový systém, ktorý automaticky prenáša brzdnú silu, čo môžu robiť len manuálne samotní piloti. V hre je dokonca aj diskvalifikácia tímu z celej sezóny a mastná pokuta.

Okrem toho čelí automobilka problémom na svetovej burze. Jej akcie sa prepadajú, a to z viacerých dôvodov. Zatknutý bol jej dlhoročný šéf Carlos Ghosn, ktorý čelí obvineniu zo sprenevery. Jeho nástupca Thierry Bollor vydržal vo svojom kresle asi mesiac, keď mu nedôveru vyslovilo predstavenstvo automobilky.

Tieto udalosti sa automaticky premietli na burzu. V piatok zaznamenala automobilka pokles hodnoty akcii o pätnásť percent, čím jej hodnoty dosiahli šesťročné minimum. Automobilka navyše potvrdila, že v tomto roku očakáva pokles predaja o tri až štyri percentá (v skutočnosti však môže byť pokles ešte vyšší). Nič povzbudivé vzhľadom na to, že automobilový trh v súčasnosti čelí vlne recesie.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk