F1.sk F1.sk

Konkurenčné tímy vyjadrujú znepokojenie: Nepáči sa im motor Ferrari
zdroj: TASR

Konkurenčné tímy vyjadrujú znepokojenie: Nepáči sa im motor Ferrari

O výkone pohonnej jednotky Ferrari sa toho popísalo už viac ako dosť. Scuderia vývojovo poriadne zabrala a z hľadiska výkonu sa dostala pred všetkých súperov, čo sa konkurentom pochopiteľne príliš nepozdáva.

Presný rozdiel vo výkone motorov je ťažké vyčísliť, ale objavili sa špekulácie, že Ferrari je pred ostatnými o viac ako 40 koní. Avšak nie dlhodobo, pretože takýto výkon nemajú stále. Využijú ho hlavne v kvalifikácii, určite ním disponujú aj v prvom kole, ale potom sú zväčša pomalší ako Mercedes. Teda okrem roviniek, ale za to sčasti môže aj iná koncepcia ich auta.

Motorsport.com teraz priniesol informáciu o tom, že viacerí súperi Ferrari už napísali na FIA a požiadali o ujasnenie legálnosti viacerých vecí, ktoré by podľa nich Ferrari mohlo mať. FIA si na všetko posvieti a skonštatuje, že niektorá vec je a niektorá zasa nie je legálna. Takto to aspoň zvyklo fungovať.

Ak je niektorá nelegálna, tak ostatné tímy vedia, že touto vývojovou cestou sa uberať nemôžu. Ak je naopak legálna, pre konkurentov to má takisto hodnotu: vedia, že podobnú vecičku si môžu nainštalovať.

Zdroj píše o tom, že Ferrari získava vďaka motoru na niektorých okruhoch až 0,8 sekundy, čo je v šiestom roku platnosti týchto motorových pravidiel doslova šialené. 

Jeden tím uvažuje o tom, že Ferrari niečo spravilo s medzichladičom a vraj dokáže do spaľovacieho procesu kontrolovane dostávať malé množstvo oleja. Takto sa dá v priebehu krátkeho okamihu získať dodatočný výkon.

Olej v medzichladiči vraj využíva len Scuderia, ale pravidlá to povoľujú. V reguliach sú však aj ďalšie obmedzenia, podľa ktorých nie je možné zámerne pracovať s olejom tak, aby sa dostával do spaľovania. Tam patrí len benzín.

Okrem tohto aspektu prilákal pozornosť konkurentov aj rekuperačný systém Ferrari, ale na ten sa mal vypytovať iný tím. Ibaže takéto vypytovanie podľa prezidenta FIA Jeana Todta nemusí k ničomu viesť. FIA vraj očakáva skôr to, že ak niekto má pochybnosti, má oficiálne protestovať.

"FIA naďalej monitoruje všetky parametre týkajúce sa legálnosti pohonných jednotiek v majstrovstvách sveta F1," konštatovala FIA pre Motorsport.com. "Ohľadom súčasného dizajnu sme neobdržali protest od žiadneho súťažiaceho."

Konkurenti sú vraj celkovo sklamaní z toho, že FIA na ich otázky dostatočne neodpovedá. Uvažuje sa aj o tom, že za to môže náhla smrť Charlieho Whitinga, pričom jeho povinnosti ešte neboli dostatočne dobre prerozdelené. 

V konečnom dôsledku to teda asi bude o čakaní na to, či niekto podá oficiálny protest, ale vraj sa to neočakáva. Musí sa tak stať v priebehu súťažného víkendu a všeobecne do tridsiatich minút po publikovaní provizórnych výsledkov pretekov.

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk