F1.sk F1.sk

Shovlin priznal, že Mercedes mal s Hamiltonom skúsiť undercut
zdroj: Mercedes

Shovlin priznal, že Mercedes mal s Hamiltonom skúsiť undercut

Mercedes v priebehu Veľkej ceny Japonska nenašil Lewisovi Hamiltonovi práve najlepšiu stratégiu. Opäť raz platí, že po boji je každý generál a keď sa na vec pozrieme s odstupom času, je zrejmé, čo sa dalo spraviť inak.

Priznal to aj šéfinžinier pre dianie na okruhu Andrew Shovlin, ktorý v aktuálnom videu z dielne Mercedesu reagoval aj na Hamiltonovu nespokojnosť s prístupom lídrov tímu k pretekom.

"Z pohľadu stratégie sme mohli spraviť inak napríklad to, že Lewisa by sme do boxov povolali ako prvého a išli by sme po agresívnom undercute," uviedol Shovlin. "Ostali by sme pri stratégii dvoch zastávok, ale stavili by sme na agresívny undercut, ktorý by Lewisa po skončení prvého stintu pravdepodobne dostal dopredu."

Angličan narážal na to, že Hamilton by takto mohol predstihnúť Vettela. Keď však išiel do boxov ako prvý Vettel, strieborní zmenili stratégiu. Rozhodli sa, že po Nemcovi pôjde na výmenu Valtteri Bottas a Hamilton ostane na trati podľa možností čo najdlhšie.

"Pokúsili sme sa vytvoriť čo najväčší rozdiel v stave pneumatík oproti Vettelovi. Lewis sa po boxoch vrátil na trať dosť ďaleko za Vettelom, ale mal novšie gumy a bolo jasné, že ich bude mať novšie až do konca pretekov. Začne ho teda sťahovať."

"Spoliehali sme sa práve na to, že v poslednom stinte sa Lewisovi podarí na Vettela zaútočiť a mohol by ho dostať. Nevyšlo to a musíme sa pozrieť na to, prečo," skonštatoval odborník majstrovskej stajne.

Jedna z príčin je aj v tom, že monopost Mercedesu nie je z pohľadu predbiehania najlepší. Keď sa jazdec priblíži za súpera, auto stráca optimálne vlastnosti a už to nejde.

"Nuž a Ferrari sa predbieha ozaj ťažko. V mnohých z posledných pretekov sme videli, že sa na nich dokážeme dotiahnuť a sme rýchlejší, ale nedokážeme ich predstihnúť. Potrebujeme na tom zapracovať."

V tom prípade vyvstáva ďalšia otázka: nebolo by lepšie nechať Hamiltona ísť na jedinú zastávku? Takto by predsa nikoho nemusel predbiehať.

"Už sme videli, že jeho časy začínajú klesať. Najskôr o desatinku na kolo, ale potom to na pár kôl stúplo na tri desatinky a aj nám hlásil, že gumy mu odchádzajú. To bol pre nás signál, že to najlepšie z gúm už dostal. Už by bol len pomalší a pomalší."

"V okamihu, keď sme sa museli rozhodnúť, tak sme ešte pochopiteľne nemali dáta zo všetkých ostatných áut. Ale predsa len sme videli, že tí, ktorí išli na jedinú zastávku, to s prvou sadou gúm potiahli veľmi, veľmi ďaleko," poznamenal Shovlin. "Boli však aj autá, ktoré doplácali na degradáciu štyrmi, piatimi či dokonca šiestimi sekundami. Jednoducho už mali veľmi malé množstvo gumy a nedokázali generovať grip."

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk