F1.sk F1.sk

Binotto: V pretekoch bol Mercedes rýchlejší, v kvalifikácii však nie
zdroj: TASR

Binotto: V pretekoch bol Mercedes rýchlejší, v kvalifikácii však nie

Ferrari postavilo auto, ktoré je veľmi rýchle na rovinkách a rovnako aj z hľadiska jedného kvalifikačného kola. Taktika stajne je zjavne postavená tak, aby sa podarilo vyhrať kvalifikáciu a vďaka enormnej maximálke potom červených už nikto nepredstihol. V zákrutách auto môže byť o niečo pomalšie, keďže tam sa predbiehať nedá.

Ďalšou z podmienok úspechu je dobrý štart, no v tomto smere to v Japonsku nevyšlo. Sebastian Vettel svoj štart takmer ulial a za nepotrestanie vďačí len tolerancii, ktorá je v pravidlách, nuž a ani Charles Leclerc to nezvládol najlepšie. Do čela tak išiel Valtteri Bottas a bolo po paráde.

"Ťažko povedať," odpovedal šéf Ferrari Mattia Binotto na otázku, ako by to dopadlo, keby si jeho jazdci po štarte udržali prvé dve miesta. "Isté je to, že Mercedes bol v pretekoch rýchlejší. V kvalifikácii však nie."

"Pravda je však aj taká, že Sebastian bol v prvom kole pred Hamiltonom a aj do cieľa prišiel pred ním. Nuž a myslím si, že ak má niekto dobrú rýchlosť, tak je ťažké predstihnúť ho. Keby sme si teda po štarte udržali prvé dve miesta, mal by to Mercedes veľmi ťažké s tým, aby predstihol obe naše autá."

"Ale myslím si, že toto nie je dôležité. Skôr sa musíme pozrieť na to, v čom sme zlyhali," pokračoval Talian. "Rozhodne sme spravili chyby a v pretekoch sme neboli najrýchlejší, pričom práve o to musí napokon ísť. Nemali sme najlepšie jazdné tempo."

Ako je však možné, že Ferrari v piatok pomerne výrazne zaostávalo, ale v kvalifikácii bolo odrazu dokonalé. "Vždy je ťažké po piatku niečo súdiť, pretože každý sa venuje inému jazdnému programu. Nikto napokon nevie, čo robí konkurencia. My sme mali v piatok s autom niekoľko problémov a vykazovali sme aj veľmi vysoké opotrebenie pneumatík."

"Toto sme napokon zvládli a pokúsili sme sa zvoliť správne nastavenie pre kvalifikáciu a preteky. V nedeľu bolo auto napokon jednoznačne lepšie, takže sme urobili správne opatrenia. Zadné krídlo sme nastavili trochu plochšie, čo nám pomohlo zlepšiť balans v porovnaní s prednou časťou. V kvalifikácii sme potom mali ozaj skvelú rýchlosť, v pretekoch však už nie. V nich sme už mali vyššie opotrebenie gúm, ako naši konkurenti."

Jedna z dôležitých tém japonských pretekov sa týkala aj toho, prečo Charles Leclerc jazdil s poškodeným predným krídlom. Prečo neprišiel okamžite do boxov?

"Charles jazdil s poškodením, ale práve on cíti, ako sa auto správa," odvetil Binotto. "Pochopiteľne sme videli, že predné krídlo je zlomené a chceli sme ho vymeniť. Naďalej však bol dostatočne rýchly a preto ostal na trati."

"Potom nám však FIA z bezpečnostných dôvodov nariadila, aby sme prišli do boxov, čo sme okamžite akceptovali. Mali pocit, že sme tak mohli spraviť aj o niečo skôr a preto nám za to dali desaťsekundový trest plus ďalších päť sekúnd za nehodu s Verstappenom. Prišiel tak o jednu pozíciu," dodal Mattia Binotto.

Najnovšie z kategórie: Mattia Binotto

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk