F1.sk F1.sk

Wolff naznačil, že elektrina by sa čoskoro mohla starať až o 50 percent výkonu
zdroj: Mercedes

Wolff naznačil, že elektrina by sa čoskoro mohla starať až o 50 percent výkonu

Aktuálna hybridná motorová éra sa začala v roku 2014 a najlepšie do nej vstúpil Mercedes, ktorý z nasledujúceho obdobia vyťažil maximum. Dnes je už situácia iná, jednotliví výrobcovia sú si výkonnostne pomerne vyrovnaní a uvažuje sa o tom, čo ďalej.

V záujme šetrenia nákladov nie je vylúčené, že od roku 2021 bude vývoj súčasných spaľovacích motorov zmrazený a Ferrari, Honda, Mercedes a Renault sa budú môcť koncentrovať len na vylepšovanie elektrických súčastí pohonných jednotiek.

Ako vo svojom aktuálnom príspevku informuje Auto Motor und Sport, vývoj motorov je aj v šiestom roku týchto pravidiel neskutočne drahý. Výrobcovia vraj za rok vyrobia aj 150 kusov motorov, čo je neskutočne veľa. Každý tím ich pritom v rámci pravidiel môže nasadiť len šesť - obaja jazdci po tri.

"Príčinou je nekonečné množstvo jázd na testovacích stanoviskách," konštatuje AMuS. "Po otázkach zo strany FIA výrobcovia priznali, že ich zázračné diela bežia na testovacích stanoviskách v zásade nonstop."

Prvým krokom by teda mohlo byť obmedzenie času, ktoré je na týchto strojoch možné stráviť. "To by náklady znížilo o približne päť percent," povedal Toto Wolff z Mercedesu. "Bol by to prvý krok, ale musí toho prísť viac."

"V záujme udržateľnosti by bolo lepšie, ak by sme sa viac zameriavali na elektrickú časť pohonnej jednotky," skonštatoval Rakúšan pripomínajúc, že MGU-K sa v súčasnosti stará o približne 20 percent výkonu. Ale: "Vedeli by sme si predstaviť, že by sme toto číslo zvýšili na 50 percent."

Avšak existuje tu aj problém. Ak by bol vývoj spaľovacích motorov zmrazený v tomto okamihu, Ferrari by malo v ďalšom období výhodu. Mercedes by na tom takisto nebol zle, ale napríklad v Honde majú pocit, že zaostávajú.

Nuž a okrem toho sa v zákulisí špekuluje o tom, čo príde po roku 2024. "Svet sa rýchlo mení a dnes nevieme povedať, aká technológia bude žiadaná v roku 2025," zamyslel sa Cyril Abiteboul z Renaultu. "Udržateľnosť bude pre automobilové koncerny čoraz dôležitejšia. Musíme ju vnímať a tento vlak nám nesmie utiecť."

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk