F1.sk F1.sk

Todt tvrdí, že aj vysoký rozpočtový strop je lepší, ako nič
zdroj: TASR

Todt tvrdí, že aj vysoký rozpočtový strop je lepší, ako nič

Vo Formule 1 bude od roku 2021 platiť rozpočtový strop a tímy budú môcť ročne minúť maximálne 175 miliónov amerických dolárov. Okrem toho však budú môcť uplatniť aj množstvo výnimiek, pričom do stropu sa nebudú zahŕňať platy jazdcov, top zamestnancov, marketingové výdavky a mnoho ďalších vecí.

Celkovo teda budú môcť s prehľadom minúť aj cez 250 miliónov dolárov, takže sotva niekto ušetrí. Podľa prezidenta FIA Jeana Todta však horná hranica povoleného míňania aj tak má svoj význam. Ferrari či Mercedes sa v súčasnosti dostanú aj cez 400 miliónov a aj preto majú pred konkurenciou taký obrovský náskok.

"Najdôležitejšie je to, že sme sa konečne dohodli na princípe," povedal Todt, ktorého slová cituje stránka RaceFans. "Ale ako som už povedal, rozpočtový strop je podľa mňa nastavený príliš vysoko. Na sedem z desiatich tímov nebude mať vôbec žiadny vplyv..."

"Nejaký vplyv bude mať iba na tri tímy, ale aj tak by mal zmenšiť rozdiel medzi sedmičkou stajní a troma najlepšími. Takže je to dobrá vec," skonštatoval Francúz.

Okrem skôr spomínaných výnimiek sa do rozpočtového stropu nebude rátať ani pätnásť miliónov dolárov za pohonné jednotky, zahrnuté v ňom nebudú ani pohostinské služby na okruhoch, cestovné náklady a dokonca ani ubytovanie.

"Áno, niektoré veci v ňom nie sú zahrnuté, ale dôležité je to, že sme sa odhodlali aspoň pre prvý krok. Potrebujeme stanoviť princíp a potom, keď to bude spustené, budeme môcť prejsť k druhému kroku," dodal Jean Todt.

Zaujímavú myšlienku v tejto súvislosti vyslovil šéf Haasu Günther Steiner, podľa ktorého by samotní jazdci mali hlasovať za ďalšie znižovanie rozpočtového stropu. Ak sa im to podarí, budú autá vyrovnanejšie a budú môcť naplno ukázať svoje kvality.

"Jazdci majú pravdu, keď hovoria, že pole nie je dostatočne vyrovnané," uviedol. "A my to vieme. Čo s tým môžeme spraviť? Rozpočtový strop. Aktuálne je nastavený príliš vysoko. Ak s tým najlepší jazdci v súčasnosti nie sú spokojní, musia svojim tímom povedať, aby išli s rozpočtom dole."

Avšak slová niektorých kvalitných pretekárov o tom, že by privítali väčší boj s konkurentmi, prichádzajú podľa všetkého len preto, aby boli populárni a aby sa publiku zapáčili. Ten, kto môže získať titul s Mercedesom alebo Ferrari, si totiž radšej užije konkurenčnú výhodu, ako keby mal pomôcť nadobudnúť silu vzdialenejšej konkurencii. Alebo?

Najnovšie z kategórie: Jean Todt

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk