F1.sk F1.sk

Tímy F1 už teraz diskutujú, ktorým smerom sa vydajú pravidlá ohľadom motorov po roku 2024
zdroj: Aston Martin/Red Bull

Tímy F1 už teraz diskutujú, ktorým smerom sa vydajú pravidlá ohľadom motorov po roku 2024

Zainteresované strany F1 diskutujú o tom, akým smerom by sa mal šport uberať, zvlášť v oblasti motorov. Renault tlačí na elektrifikáciu, zatiaľ čo Mercedes sa chce držať aktuálneho stavu.

Očakáva sa, že súčasné hybridné motory V6, ktoré boli zavedené v roku 2014 a budú fungovať najmenej do roku 2024, budú nahradené až v roku 2025, no teoreticky možno aj neskôr. 

Šéf tímu Renault, Cyril Abiteboul, tvrdí, že športu reálne hrozí pozastavenie vývoja. „Tempo, ktorým sa svet mení, je veľmi rýchle. Existuje veľké riziko, že Formula 1 zostane pozadu. Pozrite sa na ľudí ako Greta Thunbergová, pozrite sa na elektrifikáciu...

"Ferrari ešte pred šiestimi mesiacmi vôbec neuvažovalo o plne elektrickom aute, dnes už o ňom hovorí. Vyzývam všetkých, aby urýchlene sledovali úvahy o novej pohonnej jednotke, pretože míňame obrovské množstvo peňazí a nepozeráme sa do budúcnosti.“

Taktiež pripomína aj nové zdroje energie, ako napr. palivové články, ktoré sú zrejme budúcnosťou aj v F1. „V tejto chvíli si pripravujeme plán týkajúci sa postupného zmrazovania motorov a obmedzenia počtu špecifikácií nasadených v priebehu jedného roka, aby sme vedeli plynule prejsť na novú pohonnú jednotku pre rok 2026."

"Síce je to ešte sedem rokov, čo sa zdá byť veľmi ďaleko, ale nemyslím len na seba, myslím na celú F1 ako komunitu," dodal Abiteboul.

Toto Wolff pre Motorsport povedal, že vedenie by malo zvýšiť efektívnosť súčasných energetických jednotiek a tiež uznal, že v dlhodobom horizonte dôjde k zmenám. „Z hľadiska nákladov by sme sa však mali držať súčasného stavu. Je to veľmi účinná hybridná energetická jednotka, ktorú síce nevieme preniesť do obyčajného sveta, ale je to tak.“

Šéf Mercedesu sa tiež pýta otázku, aká je vízia budúceho motora. „Ako dodávatelia sa to musíme pýtať. Všetci moji kolegovia sa pozeráme na víziu do roku 2025 a na to, ako by to mohlo vyzerať,“ uzavrel.

Najnovšie z kategórie: Tímy

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk