F1.sk F1.sk

F1 zvažuje zaujímavú zmenu, miesto penalizácie straty miest pridá monopostom balast
zdroj: TASR

F1 zvažuje zaujímavú zmenu, miesto penalizácie straty miest pridá monopostom balast

Tresty za výmenu komponentov pohonnej jednotky sú podľa mnohých až príliš prísne. Prekročenie povolenej kvóty vás automaticky zosunie poradím na štarte. To by sa mohlo čoskoro zmeniť, na stole je vraj zaujímavý návrh.

Výmena komponentu by najnovšie nemusela byť potrestaná stratou miest na štarte nedeľných pretekov, ale inštalovaním špeciálnej sústavy záťaží. Vďaka nim bude monopost v nedeľu o niečo ťažší, čo ho v porovnaní so súpermi spomalí, no bude si môcť ponechať svoju pozíciu na štarte. To by mohlo pomôcť najmä kvalifikáciám. Tie sa pre potrestaných často menia na „nutné zlo“ a sobotný program previnilcov sa obmedzí prakticky len na jedno kolo.

Podľa interných informácii bude hmotnosť balastu záležať od výšky trestu. Napríklad pri penalizácii straty piatich miest na štarte dostane pilot do auta päť kilogramov navyše, pri treste straty pätnástich pozícii by to mohlo byť až pätnásť kilogramov. To by malo ku koncu pretekov mať obdobný efekt ako strata pozícii na štarte a prinesie nový strategický prvok, keďže tímy často menia aj funkčné komponenty, ktoré tým "naskladňujú" pre prípad poruchy v ďalšom priebehu sezóny.

Tento nápad má svoje pozitíva, ale i úskalia. Pozitívom je, že sa tým odstráni zložitosť prepočítavania trestov, najmä ak bude v priebehu víkendu penalizovaných hneď niekoľko áut. Nevýhodou môže byť horší prehľad fanúšikov. To ale môžu vyriešiť komentátori prenosu, prípadne réžia, ktorá na balast navyše môže rôznymi spôsobmi divákov upozorňovať. Ako negatívum môže byť hodnotený aj dopad na akciu na trati. Keď totiž zozadu štartuje monopost niektorého zo silnejších tímov, prináša jeho snaha prebojovať sa do čela určitý prvok napínavosti.

Najnovšie z kategórie: Pravidlá

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk