F1.sk F1.sk

Mercedes a talianska stratégia: Ako nám pomohol Vettel...
zdroj: TASR

Mercedes a talianska stratégia: Ako nám pomohol Vettel...

Do Veľkej ceny Talianska vstupoval z prvého miesta Charles Leclerc, z druhého Lewis Hamilton, z tretieho Valtteri Bottas a zo štvrtého Sebastian Vettel. Ferrari malo jazdca na prvej a štvrtej priečke, Mercedes na druhej a tretej, čo sľubovalo veľmi zaujímavú strategickú zápletku.

Bolo jasné, že Mercedes bude chcieť lídra Leclerca vyšachovať, ale strieborní si museli dávať pozor aj na Vettela. Nemohli spraviť nič nezmyselné, pretože Nemec by ich predskočil. Ten im však pomohol vlastnou chybou a strieborným táto premenná z rovnice odpadla. 

"Ešte pred štartom pretekov sme skonštatovali, že najlepšiu šancu na zdolanie Ferrari budeme mať vtedy, ak pôjdeme s jedným autom na kratší prvý stint a s druhým na dlhší," uviedol hlavný stratég Mercedesu James Vowles v publikovanom videu. "Chceli sme vytvoriť situáciu, v ktorej Ferrari nebude môcť pokryť obe okolnosti."

"Problémom bol len Vettel. Ak by bol tam, tak by sme voči nemu mohli stratiť pozíciu - v zásade ho Ferrari mohlo využiť ako zábranu v tom, aby sme s jedným autom išli na veľmi dlhý stint. Keď však dostal šmyk, otvorili sa nám možnosti a tento plán sme aj realizovali."

"S Lewisom sme prvú dostupnú príležitosť využili na undercut. Stalo sa tak vtedy, keď Sainz zašiel do boxov a vypadol z nášho boxového okna. Valtteri zasa vedel, že pôjde na dlhší prvý stint, vezme mediumky a útočiť bude až na konci pretekov, keď budú Leclercove gumy v najhoršom stave," pripomenul Angličan.

Ferrari to napokon zvládlo najlepšie, Leclercovi obulo tvrdé gumy, s ktorými sa dokázal ubrániť Hamiltonovi i Bottasovi. Pneumatiky mu celkom s prehľadom žili aj v samotnom závere pretekov a nestrácal rýchlosť.

"Lewis napokon mohol svoje pneumatiky viac chrániť. Mohol menej útočiť a do cieľa by prišiel druhý, ale urobil dobre a bojoval o víťazstvo," skonštatoval Vowles. "Takto si však zničil pneumatiky a už to do cieľa nedotiahol. Výsledkovo na to nakoniec doplatil."

Keď ho na konci predstihol Bottas, ktorý sa rozhodol útočiť na Leclerca, mal to pretekár Ferrari už o niečo ľahšie. "Už dobre vedel, v ktorých oblastiach sme silnejší, keďže voči Lewisovi sa predtým bránil dvadsať či tridsať kôl."

"A Valtteri mal svoje pneumatiky už navyše mierne opotrebované. Okrem toho pretrvával rovnaký problém, ako u Lewisa: napriek všetkým možným motorovým režimom sme na rovinke nemali dostatočnú rýchlosť na to, aby sme ich predbehli. Nuž a bol tam Leclerc, ktorý počas pretekov nazbieral skúsenosti s tým, ako sa má brániť," dodal James Vowles.

Najnovšie z kategórie: Taliansko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk