F1.sk F1.sk

Wolff zúril, "brzdičov" označil za totálnych idiotov, vraj to nemalo ani úroveň juniorky
zdroj: FOM/screenshot

Wolff zúril, "brzdičov" označil za totálnych idiotov, vraj to nemalo ani úroveň juniorky

Záver talianskej kvalifikácie nevyšiel stratégom Mercedesu, ktorí mali síce všetko pekne prerátané, ale ako sa ukázalo, situácia na trati ich napriek tomu zaskočila. Lewis Hamilton a Valtteri Bottas uviazli za ostatnými pretekármi a nestihli vstúpiť do ostrého kola.

Hlavnými brzdami boli podľa všetkého Nico Hülkenberg a Carlos Sainz, do ostrého kola nakoniec vstúpili len Sainz a Charles Leclerc. Bol to riadny zmätok.

"Každý sa pokúšal o to, aby mal vzduchovú clonu," povedal šéf Mercedesu Toto Wolff pre ORF. "Ale potom niektorí totálni idioti, ktorí boli vpredu, znížili rýchlosť natoľko, že cez čiaru nestihol prejsť nikto. Už po Curva Grande sme vedeli, že zaostávame a hlásili sme, nech ostatných predbehnú. Jazdcom sme hovorili, nech zabudnú na pozície a idú vpred."

"To sa však nedalo spraviť, pretože ostatní na to na rovinkách šliapli. Aj oni si chceli svoje pozície zachovať. V zákrutách boli pomalí, na rovinkách rýchli, takže sme sa pred nich nedostali," opisoval Wolff situáciu a zdôraznil, že toto si už žiada tresty: "Áno, jasne, že žiada. Inak sa to totiž bude opakovať."

"Už sme to mali v Spa a videli sme to aj v F3. Hovorili sme s riaditeľom pretekov a zdôrazňovali sme, že toto sa jednoducho nemôže stať. A on nám aj potvrdil, že nemôže a za každú cenu sa tomu musíme vyhnúť. Ale nakoniec sa to predsa stalo a bolo to ešte horšie."

"Toto bolo ešte horšie, ako v nejakej juniorskej sérii. Je to ako hra nervov a ide o to, kto na trať vyjde ako prvý. Ale tí, ktorí vyšli ako prví, si mysleli, že rýchlosť ešte viac znížia a cez šikanu prejdú výjazdom mimo trate. Je to ako juniorka, fakt. Všetci sme vyzerali ako idioti. Toto nebolo hodné Formuly 1," dodal Toto Wolff.

Doplňme, že reštart kvalifikácie po nehode Kimiho Räikkönena prišiel 6 minút a 35 sekúnd pred jej koncom. Všetci mali dostatok času na absolvovanie rýchleho kola, avšak taktizovali a čakali až do dvoch minút.

"Všetci chceli vzduchovú clonu," pripomenul Sebastian Vettel. "Bez nej je v Monze každý pomalší o štyri alebo päť desatín sekundy. Respektíve minimálne o tri."

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk