F1.sk F1.sk

Leclerc odmieta Hamiltonove obvinenia, vraj za to mohol Renault s McLarenom
zdroj: Ferrari

Leclerc odmieta Hamiltonove obvinenia, vraj za to mohol Renault s McLarenom

Charles Leclerc vyšiel zo zmätočnej kvalifikácie na Veľkú cenu Talianska najlepšie. Sedem z deviatich účastníkov nestihlo vstup do posledného ostrého kola a keďže v tom okamihu držal pole position, tak mu aj ostala. Vstup do záverečného pokusu navyše stihol a okrem neho to dokázal už len Carlos Sainz, ktorý mu nemohol konkurovať.

Zaujímavé slová vyslovil Lewis Hamilton: Angličan otvorene hovoril o tom, že Ferrari to spravilo takticky a ostatných "časovo vyšachovalo". Celkovo sa však nezdá, že by to malo byť založené na pravde, veď pole brzdili hlavne Nico Hülkenberg a Carlos Sainz. Ostatní potom len nemali kam.

"Z našej strany to určite nebol zámer," obhajoval sa Leclerc. "Bol tu aj Seb, ktorý mal na to, aby získal pole position a my sme pochopiteľne nechceli jedno z našich áut takto obmedziť. Bolo to komplikované. Určite si však myslím, že také situácie, aké sa zrodili za druhou zákrutou, by sa diať nemali. Dve autá išli v rýchlosti 20 km/h bok po boku a nevedeli sme ich predstihnúť."

Dvoma hriešnikmi boli Nico Hülkenberg a Carlos Sainz, ktorým sa jazda na prvom mieste nepozdávala. Chceli sa prepadnúť nižšie, aby do ostrého kola vstúpili vo vzduchovej clone. "Väčšina jazdcov, ktorí boli za nimi, chcela ísť dopredu, ale nemala na to príležitosť. Vznikla z toho veľká mela a práve kvôli tomu niektoré autá do svojich kôl nestihli vstúpiť."

Ferrari si to rozplánovalo tak, že najskôr mal Vettel roztiahnuť Leclerca a dať mu clonu, aby sa úlohy pri poslednom pokuse vymenili. Nemecký pretekár bol aj preto sklamaný: žiadneho vzduchového vaku sa totiž nedočkal.

"Plán bol taký, že najskôr dá clonu Seb mne a v druhej jazde zasa ja jemu," pokračoval Leclerc. "Z boxov som vyšiel pred ním, ale po prvej a druhej zákrute tam bol poriadny zmätok. McLaren a Renault tam doslova zastali uprostred trate a nemali sme kadiaľ prejsť."

"Seb ma kvôli tomu predbehol - už sme totiž vedeli, že času je málo. Ostal som za ním a potom som pred poslednou rovinkou počul, že ho mám predbehnúť. Aj som tak spravil, ale už som ani ja sám nemal čas na to, aby som ideálne vstúpil do ostrého kola. Nemyslím si, že som mohol spraviť viac."

V F3 bolo za niečo podobné potrestané veľké množstvo jazdcov. Bude to tak aj v F1? "Ak dáte trest jednému, tak musíte potrestať všetkých, ktorí boli v Q3. Boli sme v tom spolu," dodal Charles Leclerc.

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk