F1.sk F1.sk

Kvalifikačná fraška v Monze: Jazdci nestihli vstup do ostrého kola, Leclerc má pole!
zdroj: FOM/screenshot

Kvalifikačná fraška v Monze: Jazdci nestihli vstup do ostrého kola, Leclerc má pole!

Kvalifikácia na Veľkú cenu Talianska priniesla doslova neuveriteľné divadlo. Stalo sa presne to, s čím každý rátal: pred posledným ostrým kolom sa začalo taktizovať, každý do neho chcel vstúpiť na poslednú chvíľu a nájsť si ideálnu vzduchovú clonu, ibaže všetko sa skončilo fraškou.

Vstup do posledného ostrého kola nakoniec stihli len Carlos Sainz a Charles Leclerc, nuž a keďže mal Leclerc dovtedy na svojom konte najlepší čas, už mu ho nikto nevzal a v garáži Ferrari vypukli oslavy. 

Toto Wolff z Mercedesu naopak len krútil hlavou, pretože jeho jazdci svoje ostré kolo nestihli; rovnako však dopadli aj Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Alex Albon a Lance Stroll. V platnosti teda ostalo také poradie, aké platilo predtým, len Carlos Sainz dokázal poskočiť o niečo vpred.

Dodajme, že záverečná časť kvalifikácie bola po nehode Kimiho Räikkönena prerušená. Následne ostalo k dispozícii vyše šesť minút, ale na trať dlho nikto neprichádzal. Stalo sa tak až dve minúty pred vypršaním času a ako sa ukázalo, v zásade všetci vyšli na trať neskoro.

Veľká cena Talianska odštartuje v nedeľu o 15:10.

Výsledky kvalifikácie:

výsledky kvalifikácie na VC Talianska 2019
F1.com

A teraz bol ku komisárom predvolaný už aj Sebastian Vettel! Opustenie trate a získanie trvalej výhody. Ale pozor: ešte v Q2.

Aktuálne dostali povolanie ku komisárom Nico Hülkenberg, Carlos Sainz a Lance Stroll. Všetci traja za bezdôvodne pomalú jazdu v Q3. Pre Hulka je to už druhé predvolanie. Vypočúvanie bude o 18:50, na výsledky kvalifikácie si teda ešte počkáme.

Čas Valtteriho Bottasa v Q3 najskôr nebol uznaný, pretože cieľom kola prešiel už vtedy, keď mávali červené vlajky. Tie však nie sú rozhodujúce: rozhodujúci je okamih, kedy dostali tímy oficiálnu informáciu o ukončení jázd. A k tomu prišlo až krátko po tom, ako Bottas prešiel cieľom.

Podľa dát Mercedesu Bottas v Parabolice po Räikkönenovej nehode zvoľnil a stratil dve desatiny. Inak mohol byť pred Leclercom.

Sebastian Vettel: "Odjazdil som veľmi dobré kolo. Jednoducho som v ňom však nemal vzduchovú clonu a práve v tom bol rozdiel medzi získaním a nezískaním pole position."

Komisári oznámili, že posledné kvalifikačné kolo bude prešetrované. Ťažko povedať, na čo chcú prísť, ale uvidíme.

To, čo sme videli, je doslova neuveriteľné. Všecti taktizovali a taktizovali, až pretaktizovali.

Leclerc má pole position! Toto Wolff nechápavo krúti hlavou.

Tak to je sila! Vstup do ostrého kola stihli len Leclerc a Sainz.

Bude to tesné! Stihnú všetci vstúpiť do ostrého kola?

Do konca Q3 ostávali približne dve minúty a na trať vyšli všetci naraz.

Kvalifikácia bola reštartovaná. Aktuálne na trať nevychádza nikto, stane sa tak pravdepodobne až v posledných okamihoch.

Reštart je naplánovaný na 16:07.

Räikkönen havaroval tesne pred Hamiltonom, ktorý kvôli tomu možno stratil nejaké malé množstvo času. Napriek tomu stráca len 0,039 sekundy. Asi môže byť ešte rýchlejší.

Fíha, zdá sa, že Bottasovi napokon uznali čas. Je tretí a stráca 47 tisícin sekundy!

Hmm, záznam ukázal, že Vettel bol vo svojom kole poriadne na hrane. Jeho pokus bude možno vymazaný, musíme si počkať na verdikt.

Bottas mal smolu, pretože tesne nestihol dokončiť ostré kolo. Zastavili ho červené vlajky.

Hamilton poskočil na druhé miesto za Leclerca a vzápätí prišli červené vlajky, keďže Kimi Räikkönen havaroval!

1:19,457 pre Vettela a 1:19,307 pre Leclerca.

Vettel vstupuje do ostrého kola z prvého miesta, za ním sú dvaja jazdci Renaultu, štvrtý je Leclerc. Sebastian je na tom asi najhoršie, nemá žiadnu vzduchovú clonu.

V rozjazdovom kole sa taktizuje, každý si hľadá pozíciu na trati.

Tretia časť kvalifikácie sa začala výjazdom jazdcov Mercedesu, ktorí však na konci boxovej uličky zastali a počkali si na to, ako okolo nich prejdú jazdci Ferrari.

Riaditeľstvo pretekov oznámilo, že Q3 začne o 15:51.

Desiaty Räikkönen zdolal jedenásteho Giovinazziho o 0,002 sekundy.

Poradie sa v závere Q2 pomenilo, vypadávajú nakoniec Giovinazzi, Magnussen, Kvjat, Norris a Gasly.

1:19,464s - prvé miesto pre Lewisa Hamiltona, ktorý predstihol Leclerca o 89 tisícin sekundy.

Daniil Kvjat je aktuálne desiaty a postúpil by, ale hlási: "Potrebujeme clonu, chlapci."

Sainz má pocit, že okruh je odrazu o niečo pomalší. Vidí za tým skutočnosť, že vyšlo slnko.

1:19,553s - najlepší čas pre Leclerca.

1:19,706s - najlepší čas pre Lewisa Hamiltona. Sebastian Vettel zaostal len o deväť tisícin sekundy.

Lance Stroll bol v kvalifikácii prvýkrát lepší ako Sergio Pérez. Aj to len vďaka kolegovej poruche.

Šestnásť najlepších jazdcov delilo len 0,65 sekundy.

vypadávajú Grosjean, Pérez, Russell, Kubica a Verstappen.

Vedenie pretekov informovalo o tom, že Albonovi vzalo čas. Neskôr však dosiahol ešte lepší, takže sa nič nedeje.

Max Verstappen vyšiel na trať, ale hlási: "Nemám žiadny výkon."

Červené vlajky prerušili rýchly pokus Sebastiana Vettela. V prvých dvoch sektoroch dosiahol svoje maximum, aj keď mali mediumky za sebou už päť kôl.

Do konca Q1 ostane ešte 4:34. Odpratanie Pérezovho auta by nemalo trvať dlho, zastal na ideálnom mieste pri únikovej uličke.

Max Verstappen len čaká v boxoch. Zatiaľ vôbec nejazdil - zajtra vyštartuje zozadu, takže kvalifikácia ho príliš nezaujíma.

1:20,126s - prvé miesto pre Leclerca, ktorý má naďalej mediumky. So softami bude ešte omnoho rýchlejší.

Pretekári Ferrari začali s mediumkami. Leclerc sa okamžite posťažoval na to, že Vettel mu akosi ušiel: asi ho mal ťahať a nevyšlo to.

Novinka: FIA oznámila, že jazdec musí medzi dvoma čiarami safety caru prejsť za maximálne minútu a 45 sekúnd. Takto by sa mohlo zabrániť zbytočnému spomaľovaniu pred vstupom do ostrého kola.

1:19,119s - takúto úroveň mal čas, s ktorým získal Kimi Räikkönen minuloročnú pole position. Niečo podobné by to mohlo byť aj tentoraz.

Pierre Gasly svoju prilbu zasvätil nebohému Anthoinovi Hubertovi.

Najnovšie z kategórie: Taliansko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk