F1.sk F1.sk

Peroniho neskutočná nehoda vyvolala hnev na "párkové" obrubníky (VIDEO)
zdroj: F3

Peroniho neskutočná nehoda vyvolala hnev na "párkové" obrubníky (VIDEO)

Formulový šport prežíva zvláštne obdobie. Od minulotýždňovej smrteľnej nehody Anthoina Huberta sa zdá, že sa akosi množia nepríjemnosti. Už v Belgicku sme boli svedkami ďalšej nepríjemnej havárie Sima Laaksonena a počas tohto víkendu nasledovali správy o zhoršení zdravotného stavu Juana Manuela Correu, ktorý kolidoval s nebohým Hubertom.

Nuž a ešte sa poriadne nerozbehol víkend v Monze a už sme videli ďalšiu neskutočnú nehodu. Pretekár Formuly 3 Alex Peroni bol v Parabolice na nešťastne umiestnenom obrubníku doslova katapultovaný do vzduchu a musíme považovať za šťastie, že sa nikomu nič nestalo. Ani jemu a ani maršálom.

"Už roky hovoríme o tom, že tieto obrubníky sú nebezpečné a hlúpe," uviedol pretekár F2 Jordan King na sociálnych sieťach. "Dúfam, že teraz sa už všetci preberú."

Podobne naladený bol aj Mitch Evans, ktorý v roku 2012 vyhral GP3: "Kto si do pekla myslel, že umiestniť takýto párkový obrubník na vonkajšiu stranu zákruty Parabolica je dobrý nápad? Veď tam sakra vráťte trávu a štrk. Je fajn vidieť, že Peroni odišiel z miesta po vlastných. Hrôzostrašná nehoda."

Alex Peroni po havárii
F3

Jack Aitken, ktorý pôsobil v oboch menovaných sériách, priniesol aj ďalší poznatok. "Ten obrubník bol poškodený. Keď cez neho Alex prešiel, už bol vytrhnutý dohora," skonštatoval. "Otázka teda stojí hlavne tak, ako sa mohol zničiť. Zvyčajne cez neho autá prejdú bezpečne. Nie som s nimi úplne stotožnený, ale toto vyzerá ako čudná a nezvyčajná vec."

"Štrk a tráva majú v porovnaní s asfaltom pri mnohých typoch nehôd svoje nevýhody. Práve preto je asfalt už na toľkých okruhoch. Nepoviem, že sa mi to takto páči, pretože stará Parabolica mi chýba, ale nebudem sa priečiť vykonanému výskumu," dodal Aitken.

"Ja som tieto obrubníky nikdy nemal rád," povedal šéf GPDA Alex Wurz, ktorý sa venuje aj dizajnovaniu okruhov. "Podľa mňa sú tieto bagetové obrubníky väčšinou zlým riešením. A príčiny toho, prečo sa ich FIA začala zbavovať, nás privádzajú späť k Imole 1994..."

Najnovšie z kategórie: Taliansko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk