F1.sk F1.sk

Piloti sa sťažujú príliš tvrdé mokré pneumatiky, Pirelli sa bráni
zdroj: Alfa Romeo

Piloti sa sťažujú príliš tvrdé mokré pneumatiky, Pirelli sa bráni

Na začiatku prvého tréningu panovali na trati v Monze mokré podmienky. Tímy preto v prvej polhodine vychádzali na trať prevažne v modro označených modrých pneumatikách. Tie piloti razom podrobili tvrdej kritike.

Max Verstappen hlásil svojmu inžinierovi do vysielačky, že tieto pneumatiky sú skrátka príliš tvrdé. Lance Stroll označil celú situáciu za „šokujúcu“.

„Áno. Určite to nebolo skvelé,“ povedal Kanaďan pre Motorsport.com. „Nemali veľa gripu, v prvom tréningu sa na týchto pneumatikách šmýkalo. Neviem, čo to Pirelli robí, ale v roku 2017 to bolo oveľa lepšie. Tento rok to bolo trochu šokujúce.“

Jeho tímový kolega Sergio Pérez sa v prvom tréningu roztočil a nabúral s autom do bariéry. Obuté mal pneumatiky do prechodných podmienok.

„Nemajú žiadny grip, nikdy sa dobre nezahrejú,“ povedal Mexičan. „Bolo to veľmi, veľmi ťažké ich dnes dostať do optimálnej teploty a dostať z nich priľnavosť.“

Pridal sa aj pilot Renaultu Nico Hülkenberg. „Áno, myslím, že patria k tým tvrdším. Na okruhu ako je tento, s nižším prítlakom, to je veľmi komplikované a boli tam dve alebo tri zákruty, kde som na týchto pneumatikách necítil žiadnu priľnavosť.“

Pirelli sa však kritike bráni. Podľa zástupcov výrobcu za to nemôžu pneumatiky, ale limitované aerodynamické balíky, ktoré tímy už tradične priviezli.

„Prišli sem zo Spa, kde mali úplne inú úroveň priľnavosti, ktorá je oveľa vyššia ako tu v Monze,“ povedal Mario Isola. „Viete si to predstaviť, keď v prvom tréningu vyšli na mokrú trať s nižším prítlakom.“

Dodáva pritom, že mokré pneumatiky sa v porovnaní s minulým rokom nijak nezmenili. „Novou zmesou sú intermediálky. Vlani sme mali dispozícii dve zmesi, jednu tvrdšiu, jednu mäkšiu. Tohtoročné pneumatiky boli vyvinuté tak, aby mali širšie pracovné okno a lepšie fungovali v chladnejších podmienkach ako sú tieto.“

„Z hľadiska zahrievania a pracovného okna sú veľmi podobné vlaňajším mäkkým pneumatikám. Tvrdosť je rovnaká, alebo menšia,“ uzavrel Isola.

Najnovšie z kategórie: Sergio Pérez

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk