F1.sk F1.sk

Albon a Verstappen napokon v Belgicku nasadili motor druhej špecifikácie
zdroj: TASR

Albon a Verstappen napokon v Belgicku nasadili motor druhej špecifikácie

V motorových šachoch Hondy a Red Bullu skutočne nie je ľahké sa vyznať. Zaujímavé je, že napokon jediný, kto v Spa odjazdil víkend s najnovšou špecifikáciou bol Daniil Kvjat.

Honda nasadila v Belgicku pohonnú jednotku najnovšej štvrtej špecifikácie Alexandrovi Albonovi a Daniilovi Kvjatovi. Max Verstappen a Pierre Gasly ich budú nasledovať v Taliansku. Najnovší motor však od soboty poháňal len Toro Rosso Daniila Kvjata. V kvalifikácii aj v pretekoch nasadil Red Bull Alexovi Albonovi staršiu špecifikáciu, no nie tretiu, ale druhú. Rovnako tak dostal tento asi štvormesačný motor aj Max Verstappen. To je taktiež jedno z vysvetlení slabej formy Red Bullu zo sobotňajšej kvalifikácie.

Pre lepší prehľad:

 - Max Verstappen: nasadil v pretekoch i kvalifikácii pohonnú jednotku druhej špecifikácie, nový motor dostane v Monze a štartovať bude z chvosta poľa
 - Alex Albon: nasadil v pretekoch i kvalifikácii pohonnú jednotku druhej špecifikácie, trest za výmenu motora si už odbil, v Monze nasadí najnovšiu verziu
 - Daniil Kvjat: v priebehu celého víkendu jazdil s najnovšou štvrtou špecifikáciou
 - Pierre Gasly: v priebehu celého víkendu jazdil s treťou špecifikáciou, nový motor dostane v Monze a štartovať bude z chvosta poľa

V Spa mali Red Bull aj Toro Rosso pokračovať s treťou špecifikáciou, ktorú Honda priviezla do Francúzska. Tento motor však od piatka sprevádzali problémy, v tíme sa preto rozhodli nasadiť ešte staršiu, druhú generáciu, ktorá mala svoju premiéru v apríli v Baku.

Dôvodom mohla byť aj veľká opotrebovanosť, keďže pohonná jednotka tretej špecifikácie mala za sebou množstvo náročných víkendov. V Rakúsku i Nemecku s týmto motorom Max vyhral, v Maďarsku ho zasa v boji o ďalšie víťazstvo nemohol šetriť. Letné podujatia navyše sprevádzajú horúčavy, ktoré pohonným jednotkám určite nepomáhajú.

„Nemohli sme nastavovať motor do takých agresívnych módov ako predtým,“ povedal šéf Red Bullu Christian Horner. „To kvôli veľkému množstvu kilometrov a veľkému namáhaniu v priebehu životného cyklu.“

Tím tak ťaží z dobrej spoľahlivosti Hondy v tejto sezóne. Ani Red Bull, ani Toro Rosso prakticky ešte žiadnu pohonnú jednotku nestratili, všetky sú vraj funkčné.

Zástupca Hondy Tojoharu Tanabe povedal, že nasadenie štvrtej špecifikácie prebehlo úspešne a motor fungoval správne. Dôvody Verstappenových problémov ešte odhalené neboli.

„Môže to byť jeho stavom alebo problémom s kalibráciou. Nevyzerá to len na ťažkosti v dôsledku opotrebovania,“ povedal Tanabe. „Potrebujeme ho analyzovať, aby sme zistili detaily.“

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk