F1.sk F1.sk

Renault má podmienku: Pri 22 pretekoch chce tretiu MGU-K
zdroj: Renault Sport

Renault má podmienku: Pri 22 pretekoch chce tretiu MGU-K

V budúcom roku budeme mať v kalendári Formuly 1 prvýkrát až 22 veľkých cien, no počet jednotlivých kusov pohonných jednotiek, ktorý bude možné nasadiť, ostane nezmenený: po tri spaľovacie motory, turbá a jednotky MGU-H, avšak len dve jednotky MGU-K, dve batérie a dve jednotky kontrolnej elektroniky.

Kompetentným z Renaultu sa to však nepozdáva a žiadajú tri kusy MGU-K. "Môžem potvrdiť, že princíp, ktorý je schválený pre rok 2021, chceme presadiť už v roku 2020," povedal šéf tohto tímu Cyril Abiteboul na piatkovej tlačovke. "V koncepte pravidiel pre rok 2021 existuje bod, že ak pôjdeme nad 21 pretekov, dostaneme dodatočný komponent."

"A práve o to tu teraz žiadame. Je príliš neskoro na to, aby sme pre budúci rok v tejto fáze menili životný cyklus súčiastky," skonštatoval Francúz pripomínajúc, že takto by sa počet MGU-K vyrovnal počtu spaľovacích motorov, turbodúchadiel a MGU-H.

"Život technikov a mechanikov v garáži takto bude omnoho jednoduchší. Niekedy o týchto veciach ani neuvažujeme, ale s ohľadom na hrozbu trestov sa starajú o rozdiel," dodal Abiteboul, ktorého tím má s jednotkami MGU-K v tomto roku pomerne značné problémy.

Auto Motor und Sport však vypátral aj iné informácie. Podľa tohto zdroja sa hovorí o tom, že ak budeme mať 22 veľkých cien, každý tím dostane navyše jednu jednotku MGU-H. V 21. podujatí sezóny ju nasadí lepšie umiestnený pretekár, v tom poslednom zasa horšie. Bude to teda zaujímavý pokus.

Od roku 2021 by do kalendára navyše mohli pribudnúť aj Juhoafrická republika a Malajzia, s ohľadom na rok 2022 sa hlási i Saudská Arábia. "Ak budeme mať 24 alebo 25 veľkých cien, potrebujeme tretí tím, ktorý sa bude starať o autá. S dvoma sa to už nebude dať zvládnuť," pripomenul Beat Zehnder z Alfy Romeo.

Každý takýto tím by v tomto prípade absolvoval šestnásť súťažných víkendov. Znie to rozumne.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk