F1.sk F1.sk

Pérez bilancuje doterajšiu kariéru, porovnal Force Indiu a Racing Point
zdroj: Racing Point

Pérez bilancuje doterajšiu kariéru, porovnal Force Indiu a Racing Point

Sergio Pérez vo Formule 1 absolvoval už osem sezón a na konte má presne osem pódiových priečok. V tej deviatej však na väčší úspech stále čaká, napriek tomu sa na ďalšie pokračovanie svojej kariéry veľmi teší.

Mexičan mal pri svojich 170 štartoch vo Formule 1 množstvo veľkých momentov. Niekoľko z nich prišlo v sezóne 2012, ktorá mu nakoniec vyniesla až miesto v McLarene. V tom roku získal so Sauberom tri z celkových ôsmich pódiových umiestnení v kariére. V Kanade sa z pätnásteho miesta na štarte vyšvihol na tretie, o niekoľko mesiacov neskôr v Taliansku poskočil z dvanásteho dokonca na druhé.

V roku 2016 sa tento Mexičan opäť pripomenul. V Baku sa kvalifikoval druhý a svoje auto doviedol do cieľa na treťom mieste. To sú asi tie najpamätnejšie momenty Checovej kariéry. Všetkých osem pódiových umiestnení dosiahol v monoposte, ktorý nemohol súperiť s tímami z čela poľa. A ako povedal on, žiadne z deviatich áut, s ktorými v F1 pretekal mu nepadli ako uliate.

„Také auto som nikdy nemal,“ pokrútil hlavou v rozhovore pre oficiálny portál Formuly 1. „Sauber z roku 2012 bolo dobré pretekárske auto. V niektorých pretekoch sme s ním dokázali urobiť veľké veci – bolo naozaj pôsobivé.“

„Ale úprimne povedané, za celých deväť rokov som nemal v rukách auto schopné dostať sa na pódium. Možno pár z nich, ale nie všetky. Vždy chcete mať na rošte najlepšie možné auto, bohužiaľ som také nemal.“

Napriek tomu sa mu podarilo „na bedňu“ vystúpiť až osemkrát, v čom spočíva jeho tajomstvo?

„Treba dobre odhadnúť vývoj pretekov a vždy, keď sa objaví príležitosť sa uistiť, že stratégia zafunguje. Ako pilot môžete zo strategického hľadiska urobiť veľa vecí. Zopár mojich pódií prišlo vďaka schopnosti manažovať zastávky v boxoch. Kedy zastaviť a kedy nie. Je to veľmi dôležité,“ povedal Pérez.

Veľký zlom v jeho kariére priniesol rok 2013, kedy prestúpil do McLarenu. Paradoxne, v tom roku na pódium nevystúpil ani raz. Rovnako dopadol aj jeho tímový kolega Jenson Button, ktorý ho však dokázal poraziť. Pérez svoje rozhodnutie prestúpiť do tímu z Wokingu neskôr oľutoval, hoci sa to zdalo ako ten najlogickejší krok. Veď rok predtým vyhral McLaren dokopy až sedem veľkých cien. Sergio dostal po jednej sezóne padáka a v kokpite ho nahradil iný mladík, Kevin Magnussen.

Záchranným člnom jeho kariéry sa stala Force India. Checo vtedy odmietol svoj bývalý tím Sauber a rozhodol stať sa jazdcom Vijaya Mallyu, ktorého tím pomohol o niekoľko rokov neskôr dostať do nútenej správy.

„Na svojich pleciach som mal viac ako štyristo pracovných miest,“ spomína Pérez na udalosti spred roka. „Po osobnej stránke to bol fantastický rok (koncom roka 2017 sa Checo stal otcom, pozn. red.), ale po tej profesionálnej to bolo oveľa ťažšie. Ale napriek všetkému sa mi podarilo skončiť sezónu na ôsmom mieste a dostať sa na pódium. Napokon to teda nebolo zlé.“

Faktom však zostáva, že vo farbách tejto stajne vystúpili za celú jej históriu na pódium len dvaja piloti Giancarlo Fisichella (v Spa v roku 2009) a Sergio Pérez hneď päťkrát. Novovzniknutý tím Racing Point na veľký úspech ešte len čaká. Checo je však novou érou uchvátený.

„Je to to obrovský rozdiel,“ porovnal Mexičan Force Indiu a Racing Point. „Môžete sa sústrediť len na svoje veci a byť najlepším pilotom, akým len môžete. Je to nový začiatok novej éry. Tento projekt ma veľmi fascinuje a chcem, aby bol úspešný.“

Ani nie rok po skončení nútenej správy má Racing Point v rukách hotový projekt novej továrne v Silverstone, ktorá majiteľov príde na tridsať miliónov dolárov a dokončená by mala byť v roku 2021. Tím taktiež plánuje zvýšiť počet zamestnancov na šesťsto.

„Robíme všetko, aby tento tím rástol čo najrýchlejšie. Ale vieme, že to nejaký čas potrvá,“ uzavrel Pérez.

Najnovšie z kategórie: Sergio Pérez

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk