F1.sk F1.sk

Honda čelí penalizáciám za výmenu pohonnej jednotky: Rozhodnutie ešte nepadlo, tvrdí Tanabe
zdroj: Red Bull Content Pool

Honda čelí penalizáciám za výmenu pohonnej jednotky: Rozhodnutie ešte nepadlo, tvrdí Tanabe

Tímy Red Bull a Toro Rosso naplnili povolené kvóty motorových komponentov. Honda totiž od Veľkej ceny Francúzska začala nasadzovať tretiu špecifikáciu pohonnej jednotky a už sa chystá štvrtá. Jej použitie však budú sprevádzať penalizácie.

Kým ostatné tímy sa tretiu generáciu pohonnej jednotky ešte len chystajú nasadiť do Spa, prípadne do Monzy, Honda bude mať na týchto podujatiach k dispozícii už štvrtú. Nasledujúce podujatia sa uskutočnia na okruhoch, kde bude rozhodovať najmä výkon pohonnej jednotky. Renault (ktorý taktiež čelí trestom) už potvrdil, že dve autá dostanú nové motory v Spa, ďalšie dve v Monze. Novú špecifikáciu pohonnej jednotky nasadí aj Ferrari, ktoré údajne našlo ďalších dvadsať koní k dobru.

Belgicko a Taliansko patria k miestam, kde štart z konca poľa nemusí znamenať takú katastrofu, ako na iných okruhoch. Vďaka dlhým rovinkám sa tam dá pomerne ľahko predbiehať. A čo viac, Red Bullu by mal maximálne vyhovovať Singapur, kde „červené býky“ určite nechcú štartovať z chvosta. Spa a Monza sa preto javia ako logické riešenie, podľa Hondy však ešte žiadne rozhodnutie nepadlo.

„Diskutujeme o tom s našimi tímami a rozhodneme, kedy nasadíme nový motor alebo novú špecifikáciu. Doteraz sme ešte neurobili žiadne rozhodnutie,“ povedal technický šéf Hondy Tojoharu Tanabe pre Autosport.

„Bude to závisieť od situácie, načasovania a výsledku diskusie s tímami. Je to veľmi komplikované.“

Je logické, že Japonci by chceli dosiahnuť čo možno najlepší výsledok na domácej veľkej cene. Suzuka však bude po letnej prestávke až piatou v poradí. Max Verstappen (alebo Alexander Albon) by tak musel bojovať o víťazstvo už s pomerne starou pohonnou jednotkou. Honda síce nepochybuje, že ich motory pohodlne vydržia šesť pretekov bez výrazného opotrebenia či straty výkonu, no určite treba reálne uvažovať aj nad nasadením ďalšej „čerstvej várky“ počas Veľkej ceny Ruska. Vďaka tomu by Honda mohla na domácej pôde bojovať o víťazstvo s novým motorom, čo jej šance na najvyšší stupienok určite zvýši.

„Máme dva plány, dlhodobý a krátkodobý. Po pretekoch hodnotíme situáciu a stav pohonnej jednotky v rozpätí dvoch alebo troch veľkých cien. To je krátkodobý plán. Dlhodobý plán smeruje do konca sezóny. Je to veľmi komplikované,“ zopakoval Tanabe.

Najnovšie z kategórie: Honda

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk