F1.sk F1.sk

Seidl chce znižovať stratu na najlepšie tri tímy
zdroj: McLaren

Seidl chce znižovať stratu na najlepšie tri tímy

Všetko nasvedčuje tomu, že boje v strede poľa budú mať v sezóne 2019 jasného víťaza. McLaren odviedol pri personálnych zmenách a konštrukcii tohtoročného auta skvelú prácu a v tíme funguje všetko tak, ako má.

Podľa šéfa tímu Andreasa Seidla dokázal McLaren v tejto sezóne niečo, čo dlhé roky predtým nie. Včas začať koncipovať požiadavky pre budúcoročný monopost. Dobré načasovanie môže byť z hľadiska výsledkov v sezóne 2020 kľúčové a Seidl si to dobre uvedomuje.

„Povedal by som, že rok 2020 bude pre nás skôr evolúciou, než revolúciou,“ povedal šéf McLarenu pre Autosport. „Máme teraz dobré tempo, o aute sme sa toho veľa naučili, poznáme jeho slabiny a na tie sa chceme v budúcom roku zamerať.“

„Po dlhom čase je to pre nás ideálne načasované. Hneď po zimných testoch sme uviedli prvú fázu koncipovania požiadaviek pre budúcoročné auto. V minulých rokoch to však bolo inak. Tento fakt spolu s príchodom technického riaditeľa (Jamesa Keya, pozn. red.) mi dodáva veľkú nádej,“ povedal Seidl, ktorý ale svoje vyjadrenia nechce nijakým spôsobom preháňať. Tím i fanúšikovia musia byť veľmi trpezliví. Na čelo to má McLaren stále veľmi ďaleko.

„Buďme realisti. Ako som povedal už veľakrát, neexistujú žiadne zázračné kúzla. Strata na čelo je stále veľká. Cieľom je dostať sa v budúcom roku niekde medzi,“ povedal Seidl.

Je však možné, že McLaren tam je už teraz. Náskok na piate miesto pohára konštruktérov je pohodlných 39 bodov, čo dáva tímu dostatočný priestor na dýchanie. Cieľom partie z Wokingu však je, aby sa zo „zvyšku sveta“ definitívne vyčlenili a začali prenasledovať troch najlepších.

„Kľúčové v druhej polovici sezóny bude, aby sme správne trafili bod, v ktorom obrátime pozornosť na budúcoročné auto,“ povedal Seidl. „Výsledky ako v Maďarsku nám samozrejme s rozhodnutím pomôžu. Našim cieľom v budúcom roku bude dostať sa niekam do medzery, ktorú teraz na najlepšie tri tímy máme. Z pohľadu časov strácame sekundu alebo sekundu a pol. A cieľom bude znížiť ju asi na polovicu.“

Najnovšie z kategórie: Andreas Seidl

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk