F1.sk F1.sk

O Gaslyho páde rozhodlo dvanásť pretekov
zdroj: TASR/AP

O Gaslyho páde rozhodlo dvanásť pretekov

Ako blesk z jasného neba zasiahla svet motoršportu informácia, že Pierre Gasly v Red Bulle končí a s okamžitou platnosťou ho nahradí Alexander Albon. Mladý Francúz pri svojej anabáze v hlavnom tíme vyhorel a ak chce tím cieliť na druhé miesto v pohári konštruktérov, musel niečo zmeniť.

Tím sa rozhodol pre Alexandra Albona, ktorý na rozdiel od Daniila Kvjata, šancu v hlavnom tíme dostáva po prvýkrát. Poďme si teda zhrnúť krátkych, ale zato intenzívnych dvanásť veľkých cien, ktoré rozhodli o odchode Francúza späť do „béčka“, kde vlani podával skutočne dobré výkony.

Kým Max Verstappen získal v doterajšom priebehu sezóny 178 bodov, Gasly len 61. Kým Holanďan bojuje na čele pretekov s Mercedesom, Francúzovým hlavným súperom sa postupne stal Carlos Sainz a tímy v strede poľa. Kvalifikačná bilancia 11:1, počet kôl pred svojim tímovým kolegom: Verstappen 691, Gasly 34, čísla teda hovoria jasnou rečou.

„Musí si na nejaký čas oddýchnuť, obzrieť sa za prvou polovicou sezóny a vziať si z nej poučenie do ďalšej fázy,“ povedal po Veľkej cene Maďarska šéf Red Bullu Christian Horner. „Tento rok nič nebudeme meniť. Sezónu dokončíme takto,“ adresoval médiám pred dvoma týždňami Helmut Marko.

Napriek týmto vyjadreniam sa dnes musíme ohliadnuť za počínaním Pierra Gaslyho, pretože Red Bull mu urobil to isté, čo Daniilovi Kvjatovi v roku 2016. Pritom ten mal po štyroch veľkých cenách danej sezóny na konte aspoň jedno pódium, kým Gasly neodjazdil v najlepšej trojke ani jedno kolo. V kvalifikácií i pretekoch dokázal šampión GP2 z roku 2016 poraziť tímového kolegu len raz, zakaždým pritom vďačil najmä okolnostiam.

V Kanade urobil Red Bull strategickú chybu, ktorá Maxa uväznila v druhej časti kvalifikácie, čím Gasly získal prvé (a na dlhý čas zrejme aj jediné) kvalifikačné víťazstvo. Na Silverstone dosiahol Gasly jediné pretekové víťazstvo. „Poďakovať“ zaň mohol Sebastianovi Vettelovi, ktorý s Maxom kolidoval, čím mu britský víkend úplne skompromitoval.

Napriek tomu zaznamenal Gasly v Británii svoj najlepší výsledok, dokázal držať krok s najlepšími a bol aj v hre o pódium. Zdalo sa, že sa od tohto podujatia dokáže odraziť k lepším výsledkom, opak bol však pravdou. V nemeckej kvalifikácií len o vlások porazil Kimiho Räikkönena a kým Max daždivému Hockenheimu kraľoval, Pierre sa počas celej nedele nedokázal prebojovať zo stredu poľa. Kolo od tímového kolegu nedostal len vďaka početným výjazdom bezpečnostného vozidla.

Posledným klincom do rakvy bolo pre Gaslyho maďarské podujatie. V sobotu stratil na Verstappena takmer sekundu, v nedeľu celé kolo. Obnovil tým špekulácie o jeho výmene, ktoré dnešným dňom definitívne končia.

„Nepochybne je najlepším alebo jedným z dvoch najlepších pilotov na štartovom poli,“ povedal Gasly na adresu tímového kolegu. „Vo Formule 1 som len rok a pol. Viem, že z mojej strany toho ešte treba veľa zlepšiť a pracujem na tom. O päť rokov budem úplne iným pilotom, než som dnes.“

Vo zvyšku sezóny nás čaká odpoveď na ďalšiu mimoriadne zaujímavú otázku. Ako na tom v skutočnosti je auto Red Bullu a aký silný naozaj je Max Verstappen? Z tohto pohľadu to bude mimoriadne zaujímavých deväť veľkých cien.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk