F1.sk F1.sk

Grosjean volá po väčšej spoľahlivosti, Magnussen po konzistencii
zdroj: TASR/AP

Grosjean volá po väčšej spoľahlivosti, Magnussen po konzistencii

Výkonnosť tohtoročného modelu Haas VF-19 je veľkou záhadou. Fungovaniu či nefungovaniu auta nerozumie ani samotný tím, preto sa vydal cestou experimentu, pri ktorom nasadzuje dva odlišné balíky. Romain Grosjean sedí v pôvodnej špecifikácií, ktorú Haas nasadil v úvode sezóny, Kevin Magnussen pilotuje najaktuálnejšiu špecifikáciu.

Francúz si pritom tento krok sám „vybavil“. V novom aute, ktoré dostalo veľký balík aktualizácií v Španielsku sa necítil pohodlne. Chcel, aby Haas novinky odstránil, čo sa však stalo až po strašidelných výsledkoch v Kanade a najmä Rakúsku. A Romain má na podporu svojich dojmov silné argumenty. So starým balíkom v kvalifikácií zakaždým porazil tímového kolegu Kevina Magnussena, dvakrát sa dokonca prepracoval až do Q3.

V Maďarsku to pre rodáka z Ženevy vyzeralo dobre, od úvodu jazdil v najlepšej desiatke, potom ho však vyradil problém s tlakom vody. V čase odstúpenia však už bol od bodovaných pozícií ďaleko.

„Je zrejmé, že potrebujeme odviesť lepšiu prácu v snahe dostať auto cez šachovnicovú vlajku. Myslím, že hneď polovicu pretekov sme nedokončili,“ povedal Grosjean. A je tomu skutočne tak, presne v šiestich z dvanástich podujatí sa Haasu stalo, že aspoň jedno auto nepreťalo cieľovú pásku.

„V prvom stinte v Maďarsku som držal súperov za sebou a dával dobrý pozor na moje pneumatiky. Zastavili sme skoro a obuli tvrdé zmesi. To nebola dobrá voľba. Videli ste Maxa Verstappena, na konci pretekov nemali žiadny grip. Ideálnou voľbou bolo ísť z mäkkej na strednú, ale pretože sme toho v piatok nedojazdili veľa, nemali sme o tom veľmi predstavu.“

Jeho tímový kolega a čerstvý ženáč Kevin Magnussen, na rozdiel od tímového kolegu, maďarské preteky dokončil. Trináste miesto mu ale úsmev na tvári nevyčarovalo. Vidieť ho bolo prakticky len vďaka kontroverznému súboju s Danielom Ricciardom. Na Hungaroringu však zažil čudesnú sobotu. Kým v Q1 skončil s časom 1:16.122 na štvrtom mieste a preskočil obe Ferrari, v Q2 sa s časom 1:17.081 umiestnil až pätnásty. Niečo podobné sa pritom nestalo prvýkrát.

„Vieme, že náš balík má tieto vlastnosti. Viete, je to ťažké, keď v Q1 skončíte štvrtý a potom sa ani nedostanete do Q3,“ povedal Kevin Magnussen. „V každom kole, keď vyjdem na trať je to akoby som sa učil ovládať nové auto. Odrazu som bol o sekundu pomalší, a to som neurobil žiadne chyby.“

„V outlape som narazil na premávku a taktiež sa trochu zdvihol vietor. Ale nevieme, čím to v skutočnosti bolo, či vietor, outlap alebo možno teploty. Vidíme, že vietor môže mať silný efekt, ale naozaj nechápem, ako môže byť rozdiel až taký veľký. Toto je rozhodne najmenej konzistentné auto.“

Najnovšie z kategórie: Romain Grosjean

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk