F1.sk F1.sk

Príjmy F1 v druhom štvrťroku 2019 mierne vzrástli
zdroj: Aston Martin Red Bull Racing

Príjmy F1 v druhom štvrťroku 2019 mierne vzrástli

Formula 1 nie je len o súbojoch na trati a v garáži, ale aj o obrovskom finančnom pozadí, ktoré hýbe celou kráľovnou motoršportu. Liberty Media, ktorá vlastní F1, vo štvrtok na tlačovej konferencii, predstavila svetu ako sa tomuto športu darí v oblasti ekonomiky.

Skutočnosť je taká, že Formula One Group zaznamenala mierny nárast výnosov v druhom finančnom štvrťroku v porovnaní s rokom 2018. V rámci celkových výsledkov Liberty Media Group, sa príjmy F1 zvýšili z 585 miliónov dolárov na 620 miliónov dolárov, a to za obdobie apríl až jún, zatiaľ čo prevádzkový príjem vzrástol zo štrnástich miliónov na 26 miliónov dolárov.

Príjmy F1, ktoré napokon putujú samotným tímom, sa zvýšili z 307 miliónov na 335 miliónov dolárov, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, čo je číslo, ktoré je priamo spojené s celkovým zvýšením príjmov.

Výnosy sa zvýšili aj napriek tomu, že VC Bahrajnu, ktorá platí jeden z najväčších hostiteľských poplatkov v sezóne, sa v kalendári F1 pre rok 2019 jazdila už 31. marca. Príjmy z tejto VC sa preto počítajú už do prvého štvrťroka.

V druhom štvrťroku 2019 a 2018 sa konalo sedem veľkých cien. Tento rok spomínaný Bahrajn nahradila VC Rakúska, ktorá je, z hľadiska príjmov, menej lukratívna. Táto zmena sa dotkla aj príjmov Paddock klubu F1, ktorý zaznamenal mierny pokles.

„Príjmy z propagácie pretekov sa znížili v dôsledku odlišných poplatkov za konkrétne preteky, ktoré sa konali v druhom štvrťroku 2019 v porovnaní s rokom 2018. Čiastočne sme ich ale dokázali zastabilizovať zvýšením sadzieb v príslušných zmluvách,“ vysvetlili zástupcovia Liberty Media. Zvýšený príjem z vysielania Liberty Media pripisuje zvýšeniu zmluvných sadzieb. „Ostatné príjmy F1 sa v druhom štvrťroku znížili predovšetkým v dôsledku kombinácie pretekov, ktoré viedli k nižšej televíznej produkcii a nižším výnosov Paddock klubu,“ priblížila Liberty Media.

Generálny riaditeľ, Chase Carey, však trvá na tom, že F1 dosiahne tento rok svoje finančné ciele. „F1 vstúpila do letnej prestávky na vlne pár úžasných pretekov. Teší nás rastúca konkurencieschopnosť Red Bullu a Ferrari, ako aj návrat Hondy, ako víťazného dodávateľa motorov,“ uviedol.

„Pred pár dňami sme oznámili druhú sériu projektu Formula 1: Drive to Survive, ktorý produkuje Netflix, kde sa tentokrát predstaví všetkých desať tímov. Toto všetko nás ubezpečuje v tom, že naše ciele pre tento rok splníme,“ uzavrel Carey.

Najnovšie z kategórie: Liberty Media

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk