F1.sk F1.sk

Tri hlavné faktory maďarského prepadu Ferrari
zdroj: TASR/AP

Tri hlavné faktory maďarského prepadu Ferrari

Ako sú na tom majstrovské šance Ferrari? Odpoveď ponúkla Veľká cena Maďarska, kde autá talianskeho tímu preťali cieľovú pásku viac ako minútu po víťazovi. Keď uvážime, že preteky boli vypísané na sedemdesiat kôl, nie je ťažké odhadnúť, aká bola v Maďarsku skutočná strata Scuderie.

V rámci výkonnosti na jedno kolo to pritom až tak hrôzostrašne nevyzeralo, v kvalifikácii stratil Charles Leclerc na tretieho Lewisa Hamiltona 274 tisícin sekundy, na Maxa Verstappena 471 tisícin. Najväčšou slabinou je tak pretekové tempo, kde sa strata Ferrari v podstate zdvojnásobí. Podľa bossov tímu za to môžu tri hlavné faktory, nedostatočná aerodynamická efektivita, vysoké teploty a napokon úzke a pomalé zákruty Hungaroringu, ktoré spôsobili prehrievanie pneumatík.

„S dnešným výsledkom nemôžeme byť spokojní. Výsledok môžeme pripísať na vrub nedostatku aerodynamického prítlaku, ktorý nás stojí viac času v pretekoch, než v kvalifikácii,“ povedal šéf Ferrari Mattia Binotto po pretekoch.

„Na dlhej vzdialenosti sa pneumatiky prehrievajú a veci sú celkovo omnoho zložitejšie. Horúce počasie tomu nijako nepomáha, naopak problémy ešte umocňuje, najmä z hľadiska priľnavosti.“

Pre Ferrari boli lajtmotívom maďarského víkendu pneumatiky. Tie na aute Charlesa Leclerca nevydržali dlho, Monačan preto musel ísť do boxov o dvanásť kôl skôr, než jeho tímový kolega Sebastian Vettel. Štvornásobný majster sveta mohol prezuť na najmäkšie zmesi a v závere tímového kolegu dostihol a napokon aj predstihol.

„Sebastian odviedol po stránke manažmentu pneumatík v prvom stinte dobrú prácu, mohol preto v druhom obuť softy. Musíme však pochopiť, prečo sa Charlesove pneumatiky opotrebovali tak rýchlo, aby sme to do ďalších pretekov mohli zlepšiť,“ povedal Binotto.

Švajčiarskeho rodáka však ani tak neznepokojuje strata 62 sekúnd na víťaza, ale skôr ohromné výkyvy výkonnosti Ferrari a celkový obraz jeho tempa. Ako však sám povedal, na tento problém neexistuje žiadny kúzelný liek.

„Myslím, že to, čo by sme sa mali pokúsiť vysvetliť nie je dnešná viac ako minútová strata. Ale ako je možné, že pred týždňom v Nemecku sme mali najrýchlejšie auto a dnes to tak nebolo? Ako často hovoríme, Formula 1 je veľmi závislá od charakteru okruhu,“ povedal Binotto.

Trojtýždňová prestávka preto Ferrari padne viac ako vhod. Scuderiu môže tešiť aspoň to, že v septembri nás čakajú podujatia v Belgicku a Taliansku. Tie by charakterom svojho okruhu mali Ferrari dokonalo vyhovovať a vďaka enormnej sile svojich pohonných jednotiek budú rozhodne patriť k favoritom.

„Sú to okruhy, kde by sme mohli byť rýchlejší. Ďalšie dve – Spa a Monza – sú charakteristické dlhými rovinkami. Na tých je dôležitý výkon, takže by sme určite mali byť konkurencieschopnejší, ale nič nie je isté. Pokúsime sa čo najlepšie pripraviť a dosiahnuť prvé víťazstvo,“ povedal Binotto.

Najnovšie z kategórie: Mattia Binotto

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk