F1.sk F1.sk

O budúcnosti partnerstva Haas – Rich Energy sa rozhodne do belgického víkendu
zdroj: Twitter/Craig Scarborough

O budúcnosti partnerstva Haas – Rich Energy sa rozhodne do belgického víkendu

Toto manželstvo akoby bolo vystrihnuté z bulvárnych plátkov. Spoločnosť Rich Energy sa koncom minulého roka stala titulným sponzorom amerického tímu Haas. Výrobca energetických nápojov však mal pri plnení svojich povinností ďaleko od toho, čomu podnikatelia hovoria seriózny obchodný partner.

Na vinu to môžeme klásť kontroverznému zakladateľovi Williamovi Storeymu. Ten sa pri svojom príchode do Formuly 1 dušoval, že Rich Energy porazí Red Bull. Jeho firma je pritom svojou veľkosťou a objemom predaja len drobným trpaslíkom, v porovnaní s rakúskym gigantom. Haas ale v novej sezóne nedokázal nadviazať na svoje vlaňajšie výkony, čo Storeyho zjavne naštvalo a so stajňou rozviazal zmluvu. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby tak neurobil bez vedomia akcionárov a cez účet spoločnosti na Twitteri. Ďalší zástupcovia firmy, ani Haas o tom z nemali ani tušenia, nakoľko rozviazanie zmluvy nebolo tímu adresované formálne.

Celej situácii zrejme neprospel ani fakt, že spoločnosť Whyte Bikes predtým zažalovala Rich Energy, kvôli krádeži loga. Výrobca bicyklov na britských súdoch rýchlo dosiahol rozhodné víťazstvo, čo bola pre Storeyho obrovská mediálna blamáž.

Akcionári sa následne pokúšali bradatého tlčhubu z firmy vyhodiť. Ten však zjavne naďalej kontroloval účet spoločnosti na Twitteri, odkiaľ vypúšťal do sveta jednu „perlu“ za druhou. Storey si tiež zaumienil premenovať firmu na Lightning Volt, je však zrejmé, že v tom čase už Rich Energy nekontroloval. Zo sociálnych sietí následne zmizli všetky pikantné tweety zosmiešňujúce Haas a ich tohtoročný model VF-19.

Tím však Storeyho „vyčíňanie“ nenechal nepovšimnuté, aj keď profesionálne všetko držal pod pokrievkou a odmietol začať mediálnu vojnu. Na druhú stranu, jeho právnici už podnikli prvé kroky. Ako následok rozviazania kontraktu požiadal Haas Rich Energy o 34 miliónov libier, ktoré mala spoločnosť vyplatiť titulom hlavného sponzora v nasledujúcich troch rokoch. Vieme to, pretože Rich Energy to obratom zavesilo na Twitter, ktorý zrejme v tom čase kontroloval Storey.

Teraz sa k celej situácií vyjadril aj šéf Haasu Günther Steiner, ktorý do prípadu vniesol aspoň o trochu viac svetla. Jeho tím totiž pokračoval v plnení svojich zmluvných povinností, logá Rich Energy stále sú na autách i oficiálnom oblečení. Zmazané tweety a vypoklonkovanie Storeyho však výrobcu nápojov pred zaplatením desiatok miliónov zachrániť nemusí. Počas letnej prestávky budú strany rokovať a rozhodnutie sa dozvieme pred podujatím v Belgicku.

„Stále je okolo toho veľký humbuk, no definitívne rozhodnutie padne v najbližších dňoch, prípadne začiatkom druhej polovice sezóny. Dozviete sa všetci,“ povedal Günther Steiner, ktorého cituje CRASH.net. „Ak budú nálepky na aute znamená to, že dohoda pokračuje, ak nie, tak nie.“

Bude však zaujímavé sledovať, ako sa imidž Haasu zmení v prípade, že dohoda skončí. Tím totiž kvôli svojmu sponzorovi zmenil aj oficiálne farby. Vlaňajší model VF-18 sa niesol v znamení bielo-čierno-červenej kombinácie, ktorú vystriedalo tohtoročná čierno-zlaté lakovanie po vzore plechoviek Rich Energy.

Najnovšie z kategórie: Haas

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk