F1.sk F1.sk

Ricciardo nebol z Magnussenovej obrany nadšený: Kvôli nemu som prebrzdil pneumatiky
zdroj: Renault Sport

Ricciardo nebol z Magnussenovej obrany nadšený: Kvôli nemu som prebrzdil pneumatiky

Daniel Ricciardo prežil v Maďarsku skutočne náročný víkend. Keď v kvalifikácii skončil na osemnástom mieste, pristúpil tím k výmene komponentov pohonnej jednotky, čo ho posunulo až na úplný chvost štartového roštu. A štart z dvadsiateho miesta vám v Maďarsku nedáva dobré vyhliadky na body.

V Renaulte sa rozhodli obuť najtvrdšiu dostupnú zmes pneumatík, Ricciardov prvý stint tak patril medzi najdlhšie. Aj kvôli tomu sa za ním na dlhý čas zasekol Valtteri Bottas na Mercedese. Po zastávke sa karta obrátila a tým, kto sa za svojim súperom zasekol, bol tentoraz sám Daniel. Jeho protivník, Kevin Magnussen, rozhodne nemienil vydať svoju trinástu pozíciu lacno.

Po dvoch rokoch sa ako cez kopirák zopakoval maďarský súboj spred dvoch rokov medzi Magnussenom a Nicom Hülkenbergom, ktorý viedol až k slávnemu „suck my balls“.

„Štartovať zozadu je zakaždým náročné. No myslím, že v úvodnej fáze pretekov sme na tom boli dobre. Na tvrdých pneumatikách som v prvom stinte zostal na trati dlho,“ povedal Ricciardo. „Po prezutí som mal na mäkkých gumách dobré tempo, no potom som sa dotiahol na Magnussena. Naozaj som nebol nadšený z toho, ako pri brzdení mení smer.“

Ricciardo slovami „nebol som nadšený“ asi naráža na svoju vysielačku, v ktorej Kevina počastoval vulgárnymi nadávkami. Potom po odmávaní šachovnicovou vlajkou sa Daniel do tímu opäť posťažoval. „Naozaj neviem, čo som s ním mal spraviť,“ adresoval svojmu inžinierovi, pričom Dánovi adresoval vztýčený prostredník.

Po pretekoch sa už Ricciardo trochu ukľudnil a pred novinármi bol predsa len diplomatický. Asi zavážil aj fakt, že obaja piloti boli v tom čase od bodov naozaj ďaleko. Magnussen finišoval trinásty, Ricciardo štrnásty.

„Počul som, že dostal varovanie, no potom to urobil znova. Musel som prebrzdiť, aby som zabránil zrážke,“ povedal Ricciardo „Potom sme už s tým nemohli veľmi veľa urobiť. Pneumatiky boli ku koncu pretekov zničené. Bolo to frustrujúce, mali sme tempo, aby sme sa umiestnili lepšie."

Dánsky pilot dostal od riaditeľstva pretekov varovanie, ktoré však nemá žiadny väčší význam. Neprišla časová strata, ani trestné body.

„Vo všeobecnosti je povolený jeden pohyb, ktorým sa môžete brániť. Proti pohybu pri brzdení nás jazdci žiadali zasiahnuť – a to od Bahrajnu, kde sme sa s nimi stretli,“ povedal Michael Masi.

Najnovšie z kategórie: Daniel Ricciardo

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk