F1.sk F1.sk

Podľa Vettela je 60-sekundová strata reálnym odrazom sily
zdroj: TASR/AP

Podľa Vettela je 60-sekundová strata reálnym odrazom sily

Pretekári Ferrari prišli do cieľa Veľkej ceny Maďarska na treťom a štvrtom mieste, čo vyzerá ako pomerne dobrý výsledok, ale nebolo tomu tak. Sebastian Vettel a Charles Leclerc totiž na víťazného Lewisa Hamiltona stratili viac ako minútu!

Náskok Mercedesu a Red Bullu bol na Hungaroringu obrovský. Ak by Hamilton nebol dlhšie brzdený Maxom Verstappenom, za ktorým stratil veľké množstvo času a napokon musel prejsť na inú stratégiu, bola by strata Ferrari možno ešte hrôzostrašnejšia. Čo sa to stalo?

"Skúsil som všetko, ale nemôžem byť spokojný, pretože dnes sme neboli rýchli," povedal Vettel po vystúpení z auta. "Stratiť 60 sekúnd v priebehu 70 kôl je asi fér, práve toľko nám toho teda chýba. Možno sme ani nezvolili absolútne najrýchlejšiu stratégiu, ale dnes sme neboli dostatočne rýchli."

Tu treba povedať, že aj Ferrari mohlo byť o niečo rýchlejšie, ak by Vettel prvý stint tak nenaťahoval. Možno čakal na výjazd safety caru, ale keď sa tak nestalo, prezul z mediumiek priamo na softy a v konečnom dôsledku bol lepší ako Charles Leclerc. Avšak to je to jediné, čo ho môže tešiť.

"Máme množstvo domácich úloh. Nemôžem ani povedať, že by nám to otvorilo oči, pretože toto všetko sme už vedeli. Je na nás, aby sme to v najbližších mesiacoch napravili a ešte do konca roka nejakým spôsobom zmenili."

Maďarský okruh Ferrari nemal sedieť, ale v Spa-Francorchamps alebo Monze to môže byť iné. V rýchlych pasážach je auto SF90 dobré, ale prídu pomalšie zákruty a je zle.

"Pochopiteľne, že vždy existujú aj pozitíva. Papierovo to vyzerá tak, že Spa a Monza by pre nás mali byť lepšie, ale musíme si počkať, či sa to potvrdí. Vieme, že v zákrutách sa trápime. Je pritom prirodzené, že okruhy majú zákruty."

"Radi by sme teda postavili auto, ktoré bude v zákrutách rýchlejšie. Robíme všetko, čo môžeme, ale aktuálne to nestačí. Asi každý to vie, každý to videl a každý to chápe, ale nie je ľahké prísť so zázračnými riešeniami," dodal Sebastian Vettel.

Smutný bol aj šéf Ferrari Mattia Binotto. "Ani nám nejde o to, aby sme vysvetlili tú minútovú stratu, ale skôr to, ako je možné, že pred týždňom sme mali najrýchlejšie auto a dnes už akosi najrýchlejší nie sme," vyjadril sa.

"Ide tu o okruhy," pokračoval Talian. "Vieme, že nášmu autu chýba maximálny prítlak a na takomto okruhu sa potom trápime. V pretekoch je to horšie, ako v kvalifikácii, pretože v jednom kvalifikačnom kole vám grip od pneumatík trochu nahradí chýbajúci prítlak. Pri dlhšej vzdialenosti sa však už len kĺžete, prehrievate pneumatiky a všetko sa to komplikuje."

Najnovšie z kategórie: Sebastian Vettel

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk