F1.sk F1.sk

Verstappen návrat tankovania podporuje, Bottas vyzdvihuje jeho výhody
zdroj: TASR/AP

Verstappen návrat tankovania podporuje, Bottas vyzdvihuje jeho výhody

Prezident FIA Jean Todt sa nedávno vyjadril, že by uvítal, ak by sa do Formuly 1 vrátil strategický element v podobe možnosti dotankovať palivo v priebehu pretekov. A keď to povie taký mocný muž ako „malý veľký“ Francúz, tak to už stojí za diskusiu.

Zďaleka pritom nie je jediným. Mnohí bývalí i súčasní piloti tvrdia, že ak chcete pretekanie na hrane, toto musí byť prvá vec, ktorú musíte zaviesť. Podporu tomuto kroku vyjadril aj pilot Haasu Romain Grosjean. Ten tvrdí, že tento element zvýši nároky na pilotov niekoľkonásobne. Súčasný formát vraj nie je pre jazdcov taký náročný, v priebehu pretekov totiž len zriedka jazdia v kvalifikačnom režime. Po zvyšok nedele to sú režimy šetrenia pneumatík, motora, paliva a podobne. S dotankovaním by však takýchto kvalifikačných kôl mohli piloti odjazdiť desiatky a desiatky v každých pretekoch. Koniec koncov, spomeňte si na Veľkú cenu Francúzska 2004, kedy Michael Schumacher vyhral so stratégiou štyroch pitstopov, ktorá bola postavená práve na fakte, že Schumi odjazdí prakticky celé preteky s prázdnym autom.

„Áno, veď prečo nie,“ hovorí na margo dotankovania Max Verstappen, ktorého cituje F1i.com. „Preferujem jazdu na plný plyn, miesto šetrenia pneumatík. V Rakúsku to bolo presne takto, išli sme skrátka naplno.“

„Asi to bude mať iný dopad v závislosti od pretekov. Nedokážem posúdiť, či sa Formula 1 po znovuzavedení tankovania zlepší.“

Argumentmi hovoriacimi proti sú už tradične náklady a bezpečnosť. Jedným z dôvodov zrušenia tejto možnosti pred rokmi bol aj fakt, že tankovanie v priebehu pretekov slúžilo ako strategický nástroj. Pilotov i tímy povzbudzoval v snahe predbehnúť súpera v boxoch, miesto na trati. Na druhú stranu, súčasné jednotvárne stratégie s jednou zastávkou nie sú v tomto smere práve krokom vpred.

Podobný názor ako Verstappen zdieľa aj Valtteri Bottas. Ten vyzdvihol najmä výhody tankovania v priebehu pretekov. „Ľahšie auto znamená, že všetko ostatné je lepšie. Lepšie pretekanie, lepšie pneumatiky, lepšie všetko,“ povedal.

„Takže čokoľvek, čo sa dá urobiť pre hmotnosť, znamená bonus a pre nás viac zábavy,“ dodal Fín.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk