F1.sk F1.sk

Podľa Uralkali predali dočasní správcovia Force Indiu za omnoho nižšiu sumu, než bola ich ponuka
zdroj: Racing Point

Podľa Uralkali predali dočasní správcovia Force Indiu za omnoho nižšiu sumu, než bola ich ponuka

Minulé leto prešiel tím Force India dočasnou správou. Fakticky to znamená, že dovtedajší majiteľ Vidžaj Malja stratil akúkoľvek kontrolu nad svojou vlastnou stajňou, ktorú prebrali do rúk dočasní správcovia za účelom jej predaja.

Tí mali za úlohu tím dočasne riadiť a nájsť nových majiteľov. Ak by súd nepristúpil k tomuto zásahu, Force India by zbankrotovala a všetci zamestnanci by prišli o prácu. Administratíva napokon prebehla úspešne a tím bol odpredaný do rúk kanadského konzorcia pod vedením miliardára Lawrenca Strolla. Záujemcov však bolo viacero, okrem úspešných kupcov sa o Force Indiu eminentne zaujímala aj ruská spoločnosť Uralkali, ktorej akcionárom je ruský miliardár Dmitrij Mazepin. Jeho syn Nikita momentálne preteká vo Formule 2 a do roku 2018 bol aj testovacím pilotom Force Indie.

Uralkali sa domnieva, že dočasní správcovia majiteľov i veriteľov Force Indie poškodili. Ich úlohou bolo vybrať tú najlepšiu (vo väčšine prípadov to znamená najvyššiu) ponuku, a to sa podľa ruskej spoločnosti nestalo. Uralkali ponúkalo za kúpu Force Indie vyššiu sumu, aspoň to teda tvrdí. Je treba pripomenúť, že peniaze, ktoré dočasným správcom za odkúpenie tímu vyplatili Stroll a spol. sú určené v prvom rade na úhradu dlhov, zvyšok sa rozdelí medzi dovtedajších majiteľov.

Dočasnú správu Force Indie mala na starosti spoločnosť FRP Advisory LLP., ktorá teraz bude na britskom súde čeliť žalobe zo strany Uralkali. Prvé právne kroky podnikla ruská spoločnosť vlani v septembri a v stredu bol dohodnutý čas súdneho pojednávania. Ten sa uskutoční medzi októbrom a decembrom 2020. Za ten čas musia strany podniknúť ešte množstvo procesných úkonov.

„V priebehu vypočúvania pred súdom boli posudzované otázky týkajúce sa správy, bol tiež vytýčený časový harmonogram jednotlivých krokov do začatia pojednávania, ktoré sa má uskutočniť medzi októbrom a decembrom 2020,“ píše sa v oficiálnom stanovisku spoločnosti Uralkali. „Súd bude od účastníkov vyžadovať, aby predložili korešpondenciu a ďalšie dokumenty súvisiace s prípadom. V apríli 2020 dôjde k výmene svedeckých výpovedí.“

„V decembri 2018 dva miestne súdy v USA rozhodli, že dvaja členovia konzorcia Racing Point, sídliaci v Spojených štátoch, musia predložiť dokumenty, ktoré môžu podporiť stanovisko Uralkali pred High Court v Londýne,“ píše sa ďalej v stanovisku.

Motorsport.com
vyzval na vyjadrenie aj zástupcov FRP Advisory, ktorí sú vo svojom stanovisku neoblomní. „V tomto procese sme si splnili všetky svoje zákonné povinnosti. Napokon sa nám podarilo dosiahnuť veľmi úspešný výsledok pre všetky zainteresované strany. Sme presvedčení, že táto nepodložená žaloba bude v plnom rozsahu zamietnutá.“

Uralkali podľa vlastných vyjadrení postaví žalobu na troch pilieroch, v ktorých podľa názoru spoločnosti mali dočasní správcovia pochybiť. Prvou je ich neschopnosť určiť najvyššiu ponuku. Druhou je nedostatok transparentnosti, ktorej sa FRP Advisory v procese správy dopustila. Treťou chybný postup pri predaji, v ktorom sa nepodarilo dosiahnuť maximalizáciu výnosov z predaja pre veriteľov, akcionárov a ďalšie zainteresované strany.

Uralkali tiež tvrdí, že urobilo „mimoriadne veľkorysú ponuku“, pričom za kúpu tímu ponúkalo od 101,5 do 122 miliónov libier. Autosport ešte v októbri 2018 informoval, že dočasní správcovia poslali Forcu Indiu do rúk Strollovho konzorcia za 90 miliónov libier, čo je výrazne nižšia suma.

„Napriek veľkorysej ponuke spoločnosti Uralkali, o ktorej sme presvedčení, že bola najvyššia spomedzi všetkých, správcovia rozhodli uzavrieť dohodu s cenovo nižším uchádzačom. Následne odmietli opätovne nadviazať spoluprácu s Uralkali alebo inými záujemcami,“ píše sa vo vyhlásení.

Podľa stanoviska ruskej spoločnosti tým došlo najmä k poškodeniu indických bánk, ktoré mali nárok na majetok bývalého vlastníka Force Indie, Vidžaja Malju.

Najnovšie z kategórie: Racing Point

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk