F1.sk F1.sk

Schmidt: Kým Ferrari vpredu nenájde prítlak, Vettel bude mať problémy
zdroj: TASR/AP

Schmidt: Kým Ferrari vpredu nenájde prítlak, Vettel bude mať problémy

Od Veľkej ceny Kanady to s výkonmi Sebastiana Vettela ide z kopca. Charlesovi Leclercovi sa, naopak, začína veľmi dariť. Zdá sa, že Ferrari našlo riešenie na problémy svojho auta, no z nejakých príčin fungujú len v prípade mladého Monačana.

V kvalifikácii v Silverstone Vettel stratil až 0,6 sekundy, čo naznačuje, že situácia je vážna. Michael Schmidt z Auto Motor und Sport sa preto na celú vec spýtal priamo Sebastiana Vettela.

"Vettel mi povedal, že má problémy sa zžiť s tým, ako funguje zadná časť. Potrebuje získať lepší pocit, pretože obyčajne v porovnaní so súpermi získava čas medzi začiatkom zákruty a jej apexom," vysvetľuje Michael Schmidt. "Monopost SF90 nefunguje podľa jeho želaní."

"Autu SF90 chýba prítlak na prednej náprave. Keď sme prišli na okruh, akým je Silverstone, na ktorom malo Ferrari v piatok obrovské problémy s pneumatikami, boli nútení reagovať. Aby vyriešili vzniknutý problém, bolo treba pridať prítlak na prednú nápravu," pokračuje nemecký insider.

Tu však narazila kosa na kameň. "Keďže sú v tejto oblasti dosť limitovaní — kvôli ich konceptu predného krídla —, Ferrari si muselo pomôcť mechanicky. To znamená, že predná náprava musela byť nastavená tak, aby bola mäkšia. Za následok to malo to, že zadok bol ešte nestabilnejší. Táto zmena viac vyhovovala Leclercovi, ktorý sa z nejakého dôvodu dokáže s nestabilnou zadnou časťou vyrovnať lepšie ako Vettel. On je viac zaťažený na stabilný zadok."

Riešenie je podľa Schmidta zrejmé: "Ferrari musí nájsť viac prítlaku vpredu, no musia nájsť aerodynamický prítlak, aby mohli reagovať aj na zadnej náprave." Zvýšiť prítlak v zadnej časti auta nie je pri aktuálnych veľkých zadných krídlach nič obtiažne, ale bez navýšenia prítlaku vpredu bude auto nedotáčavé. Zatiaľ sa to Ferrari snaží riešiť po svojom. "Pokým budú reagovať mechanicky, Vettel to bude mať ťažké. Môže tiež kompletne prestavať celé auto, ale to by mohlo viesť k tomu, že bude mať auto s celkovo menším prítlakom."

"Ferrari zatiaľ nenašlo žiadne aerodynamické riešenie — nová podlaha a nový kryt motora vyrobený z jedného kusu problém neriešia. Auto je zle vybalansované," konštatuje na záver. "Na jednej strane to možno vyzerá tak, že Sebastian je už z Formuly 1 unavený, no na druhej je to bojovník. Pochybujem, že by chcel nechávať Leclerca stále vyhrávať a nič s tým neurobiť. Prekvapuje ma však, aký je pri týchto prehrách uvoľnený. Tých šesť desatín v Leclercov prospech by ho malo štvať viac…"

Najnovšie z kategórie: Sebastian Vettel

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk