F1.sk F1.sk

Frustrovaný Stroll nerozumie dvojzastávkovej stratégii tímu
zdroj: Racing Point

Frustrovaný Stroll nerozumie dvojzastávkovej stratégii tímu

Lancovi Strollovi sa v Silverstone ušlo len trináste miesto, keď po zastávke v 39. kole spadol na štrnástu priečku. V závere stihol predbehnúť už len Williams Georga Russella, takže z áut Racing Pointu na domácej veľkej cene nebodovalo žiadne. Stroll sa hnevá na stratégov, ktorí ho mali pripraviť o možné body.

Racing Point povolal svojho pilota do boxov druhýkrát krátko po kolízii Sebastiana Vettela a Maxa Verstappena. V tom čase Stroll jazdil na jedenástom mieste so stratou len dvoch sekúnd na Nica Hülkenberga. Po zastávke však spadol ďaleko dozadu. Nové softy nestačili na to, aby sa za trinásť kôl vrátil ani len na svoju pôvodnú pozíciu.

"Šli sme na dve zastávky, zatiaľ čo ostatní na jednu," pripomenul po pretekoch Stroll. "Pätnásť kôl pred koncom som bol pred Kvjatom a zdalo sa, že to pneumatiky zvládnu. Pred zastávkou som bol so svojou rýchlosťou celkom spokojný, takže neviem, čo sledovali výmenou gúm za softy a dojazdom na nich až do cieľa. Ľavá predná pneumatika neodchádzala. Keď som sa pozrel na ostatných, zdalo sa, že sa na nej udržali a bodovali. No a keď sa pozriem na výsledky, som frustrovaný."

Stroll vyštartoval do pretekov na nových mediumkách, no už v trinástom kole zašiel do boxov — teda spolu s pretekármi, ktorí na prvý stint obuli použité softy z kvalifikácie. Šéf Racing Pointu potvrdil, že nešlo o plánovanú výmenu, ale o nečakaný problém.

"Jeho preteky dosť ovplyvnila fólia z priezoru, ktorá sa zasekla v chladiacom otvore bŕzd," ozrejmil Otmar Szafnauer. "Teploty vyskočili príliš vysoko, takže sme ho museli zavolať skôr. Keď zastavíte skôr, nemôžete preteky zvládnuť na jednu zastávku."

Oponovať by mohol desiaty Nico Hülkenberg, ktorý zastavil spolu so Strollom v trinástom kole. Na rozdiel od Kanaďana však nasadil použitú, teda nie novú tvrdú zmes, a aj napriek tomu dokázal dôjsť do cieľa. Veľmi podobnú stratégiu volili aj Kimi Räikkönen či Alex Albon, ktorý dokonca druhý stint zašiel na stredne tvrdých pneumatikách.

Pirelli Motorsport

Podľa Szafnauera zato v pretekoch mohol bodovať Sergio Pérez. Keď však vyšiel na trať safety car, Pérez v porovnaní s ostatnými stratil. V boxoch bol totiž iba dve kolá predtým. Po reštarte mal navyše problémy s ovládaním brzdného balansu, ktorý sa zasekol príliš vpredu. Vrazil do Nica Hülkenberga a v 24. kole musel zájsť k mechanikom po nové predné krídlo. Spadol na sedemnáste miesto, na ktorom napokon aj preteky dokončil.

"Pred safety carom Checo jazdil pred Räikkönenom, ktorý skončil ôsmy," pokračoval Szafnauer. "Boli sme rýchlejší ako on a tiež sme šli na jednu zastávku ako on. Výjazd bezpečnostného vozidla nám to pokazil."

"Po ňom mal zas Checo problémy s brzdným balansom. Brzdný balans pritom meníte neustále. Keď ho chcel posunúť viac dozadu, nemohol. Bol príliš vpredu a nemohol zabrzdiť tak, ako by chcel. Keď prišiel o predné krídlo, mal po pretekoch," doplnil.

Najnovšie z kategórie: Racing Point

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk